Objavljeno: 17.02.2016. 12:47

ESA

VIDEO: Kako ESA priprema ljudske misije na Mjesecu

ESA objavila zanimljiv video u kojem prikazuju sve aspekte priprema za misije na Mjesecu.

VIDEO: Kako ESA priprema ljudske misije na Mjesecu

Centar EAC (European Astronaut Centre) u njemačkom gradu Kelnu, već se duže vremena koristi kao glavno mjesto za treniranje astronauta i razvoj tehnologija koje bi članovima misija s ljudskom posadom, trebalo omogućiti siguran dolazak, boravak i rad na Mjesecu.

Sve to se razvija u okviru programa Europske svemirske agencije pod nazivom SpaceShip EAC, a u ovom videu možete vidjeti kakve sve treninge moraju prolaziti astronauti, te kakva su tehnološka rješenja potrebna da se budućim istraživačima Mjeseca stvore svi preduvjeti za boravak na našem prirodnom satelitu.

Za razliku od Apollo misija prije 47 godina, koje su predstavljale veliko kockanje s ljudskim životima, jer NASA nije vodila previše računa o mnogim elementima, pa tako ni o mogućim "bljeskovima" opasnog sunčevog zračenja, nova faza posjete Mjesecu više ne smije ništa prepuštati slučaju, posebice stoga što je ideja da se tamo grade stalne postaje za boravak budućih astronauta.

ESA stoga vodi računa o izradi robota, rovera, landera i gradnji naseobina, pri čemu se zbog troškova prijevoza opreme nastoji iskoristiti lokalni materijal, takozvani "regolit", a važno je odlučiti i o najboljim mjestima za slijetanje i boravak, jer se pojedina područja Mjeseca jako razlikuju, a temperature variraju od -153 do +123 stupnjeva celzija.

U svakom slučaju, ESA se doista potrudila prikazati sve elemente razvoja ovog programa, kako bi zemlje članice, među kojima nažalost nema Hrvatske svemirske agencije (još uvijek ne postoji), mogle vidjeti na što se troši njihov novac za europske svemirske programe.

Izvor: ESA