Objavljeno: 12.09.2017. 13:54

Nemogući pogon

VIDEO: Imaju li Kinezi funkcionalni EmDrive pogon

Kinezi tvrde da su napravili funkcionalni EmDrive pogon koji će nas do Marsa prevesti za 10 tjedana.

VIDEO: Imaju li Kinezi funkcionalni EmDrive pogon

Među znanstvenim idejama o novom pogonu za svemirske letjelice najkotroverznija su istraživanja koja se bave razvojem EmDrive pogona. EmDrive je zamišljen kao sustav za stvaranje potiska letjelice odbijanjem mikrovalova oko zatvorenog kontejnera. Obzirom da sunčeva energija omogućuje stvaranje svog potrebnog elektriciteta za napajanje mikrovalova, za takav pogon vam nije potrebno nikakvo drugo gorivo.

Veliki dio svjetske znanstvene zajednice je proglasio EM Drive nemogućim, jer narušava osnovne zakone fizike, zakon o očuvanju gibanja i zakon očuvanja energije. Glavni nedostatak je po svim kritičarima u tome što bi stvarao potisak u oba smjera, pa je to stoga zatvoren sustav koji ne omogućuje kretanje u nekom određenom smjeru. Znanstvenici i inženjeri NASA Eagleworks Laba prošle godine su izjavili da se nalaze pred izradom prvog radnog prototipa EmDrivea, no sada su se oglasili njihovi kineski kolege koji tvrde da već imaju funkcionalni prototip i da će EmDrive uskoro testirati u svemiru.

Uskoro-znanstveni-rad-o-nemogucem-pogonu_VIDIClanakNaslovna

Dr. Chen Yue, šef instituta Cast koji je dio kineske svemirske tvrtke CASC (Chinese Aerospace Science and Technology Corporation) i proizvođač Dong Fang Hong satelita, izjavio je da su u posljednjih nekoliko godina održali seriju testova EmDrivea i napravili prototip koji trenutno može generirati samo nekoliko milinjutna potiska. To ne bi bilo dovoljno za pokretanje letjelica, no Yue kaže da rade na dizajnu koji će reducirati gubitke energije i razvijaju rješenje za postavljanje mikrovalnog potisnika na satelit, o čemu govori u ovom videu.

Nakon ovog videa i izjave kineskog znanstvenika oglasio se NASA Research koji kaže da kineski EmDrive nije stvorio nikakav potisak već se radi u grešci u mjerenju, no Kinezi kažu da se nalaze na kraju faze "dokaza koncepta" i namjeravaju novu tehnologiju vrlo brzo dovesti na satelite. Mada i sama NASA radi na EmDrive pogonu, zanimljivo je da njezini znanstvenici tvrde kako se u ovom slučaju radi samo o propagandi.

Inače, dok znanost ne ustanovi je li kineski EmDrive fikcija ili stvarnost predlažemo vam da pogledate televizijsku SF seriju Salvation u kojoj se EmDrive pogon razvija s idejom odvraćanja ogromnog asteroida koji juri prema Zemlji i prijeti općem istrebljenju života na našem planetu.

Ključne riječi Kina CAST EmDrive Chen Yue