Objavljeno: 18.02.2019. 13:16

RemoveDEBRIS

VIDEO: Harpun pogađa svemirsko smeće

Satelit za hvatanje svemirskog smeća uspješno izveo harpuniranje u svemiru.

VIDEO: Harpun pogađa svemirsko smeće

Znanstvenici Surrey Space Centra s britanskog Sveučilišta Surrey, uspješno su izveli novi eksperiment hvatanja smeća u svemiru pomoću harpuna pričvršćenog na RemoveDEBRIS satelit koji je u svemir stigao u travnju prošle godine raketom Falcon 9.

Harpun koji je izradio Airbus ispucan je na udaljenost od 1,5 m u pločicu koja je predstavljala metu i glumila komad svemirskog smeća preostalog u orbiti nakon višegodišnjih lansiranja raketa i satelita. Osim što ju je precizno pogodio brzinom od 20 metara u sekundi, ujedno ju je probio i zakačio poput ribe, kao što možete vidjeti u ovom videu.

Ovo je treći uspješni eksperiment lova na svemirsko smeće u RemoveDEBRIS projektu. U prvom je za hvatanje korištena mreža, a potom je testiran sustav lidara i kamere koji omogućuje otkrivanje svemirskog smeća sustavom vizualne navigacije.

Nakon ovog testa preostao je još posljednji koji će se provesti u ožujku, a testirati će se "jedro" koje će odvući satelit ka Zemljinoj atmosferi gdje će izgorjeti.

Procjenjuje se da u orbiti Zemlje kruži oko 40.000 objekata raznih veličine i ukupne težine oko 7.600 tona koji se kreću brzinamametka i predstavljaju veliku opasnost po svemirske letjelice, postaje i satelite.

RemoveDEBRIS je europski projekt u kojem sudjeluju svemirski centri, sveučilišta i tvrtke iz Velike Britanije, Francuske, Njemačke, Švicarske, Nizozemske i Južnoafričke Republike.