Objavljeno: 12.09.2014. 15:59

NASA

VIDEO: Curiosity nakon 2 godine stigao na cilj

Marsov rover je napokon stigao na svoje konačno odredište.

VIDEO: Curiosity nakon 2 godine stigao na cilj

Rover Curiosity je na Mars stigao 2012. godine i od tada se započeo polako kretati ka svojoj konačnoj destinaciji, podnožju planine Mount Sharp visine od 5 km. Tijekom ove dvije godine prešao je 9 kilometara na crvenom planetu, a NASA kaže kako je na cilj stigao čak i ranije nego što je planirano, jer su ga jednim dijelom preveli prečicom.

Ako vas zanima koliko brzo rover može voziti, reći ćemo vam da Marsom može "juriti" brzinom od maksimalnih 3,8 centimetara u sekundi.

Dakako, rever se nije čitavo vrijeme kretao Marsom, jer je dvije godine istraživao razne lokalitete u krateru Gale. Nakon što je napokon stigao do planine Mount Sharp, sada će se malo i penjati uz nju. Njegovo sljedeće odredište je lokacija pod nazivom Pahrump Hills, gdje će malo bušiti tlo i stijene, a potom će krenuti u dalje planinarenje.

Istraživanja na planini Mount Sharp trebala bi znanstvenicima između ostaloga otkriti je li Mars nekoć bio pogodan za život, te može li se Zemlji jednog dana dogoditi tužna sudbina crvenog planeta.

Ključne riječi NASA Mars Curiosity rover Mount Sharp