Objavljeno: 01.10.2014. 12:27

NASA-ISRO

SAD i Indija potpisali "svemirsku suradnju"

NASA i ISRO potpisali ugovor o suradnji na misiji satelitskog istraživanja Zemlje.

SAD i Indija potpisali "svemirsku suradnju"

Nakon što je letjelica Mangaylan stigla u orbitu Marsa za 10 puta manje novaca u odnosu na slične misije NASA-e, svima je postalo jasno da će indijska svemirska agencija ISRO postati vrlo zanimljiva svim organizacijama i državama koje ulažu novac u svemirska istraživanja.

NASA je upravo objavila vijest u kojoj kažu da su predsjednik upravnog odbora ISRO-a K. Radhakrishnan i glavni administrator NASA-e Charles Bolden, potpisali ugovor o lansiranju NASA-ISRO Synthetic Aperture Radar (NISAR) misije, koja će biti posvećena istraživanju Zemlje, ali će ujedno poslužiti i kao prvi korak ka budućim zajedničkim misijama na Marsu.

NASA ISRO ugovor

K. Radhakrishnan i Charles Bolden potpisuju ugovor o suradnji ISRO-a i NASA-e. Image Credit: NASA

Ova misija bi trebala biti lansirana u svemir 2020. godine, a bavit će se globalnim mjerenjima uzroka i posljedica promjena na površini Zemlje, koje uključuju topljenje leda, prirodne katastrofe poput potresa i erupcija vulkana, te klimatske promjene.

NASA i ISRO su do sada već surađivali na svemirskim projektima, uključujući Moon Mineralogy Mapper misiju Chandrayaan-1 letjelice na Mjesecu 2008., tijekom koje je Mini-SAR instrument detektirao depozite leda na sjevernom polu Mjeseca.

Nama se nekako čini da će ova suradnja ponajviše koristiti SAD-u da počne optimizirati troškove za svemirska istraživanja po indijskom modelu, kako bi se uštedjelo čim više novaca poreznim obveznicima, jer je Indija u tome očito najveći stručnjak.

Izvor: NASA