Objavljeno: 11.11.2018. 10:43

Yuri Milner

Ruski milijarder i NASA traže aliene na Enkeladu

Ovo će biti prva privatna svemirska misija koja će tražiti život na Saturnovom mjesecu.

Ruski milijarder i NASA traže aliene na Enkeladu

Rusko-izraelski milijarder Yuri Milner planira prvu privatnu svemirsku misiju u duboki svemir, a u njezinoj realizaciji pomoći će mu NASA.

Mnogi znanstvenici vjeruju kako postoji dobra mogućnost da na Saturnovom mjesecu Enkeladu postoji mikrobiološki život, pa Milner želi upravo tamo uputiti misiju koja će tražiti sićušne "aliene". NASA je u rujnu ove godine već potpisala ugovor s Milnerovom neprofitnom organizacijom Breakthrough Starshot Foundation, pa će njezini znanstvenici surađivati na znanstvenim, tehničkim i financijskim planovima za realizaciju misije koja će većim dijelom biti financirana Milnerovim novcem.

13148_Enceladus_plumes-16x9-rotated-180

Proučavanjem podataka s NASA-ine sonde znanstvenici su otkrili da Enkelad iz svojih tekućih oceana iz unutrašnjosti izbacuje organske molekule koje predstavljaju prethodnike mikrobiološkog života, pa smatraju da Enkelad ima sve potrebne uvjete za održavanje života.

Milnerova organizacija predlaže upućivanje još jedne misije koja će proletjeti pokraj Enkelada, no ovoga puta će imati opremu za detekciju vanzemaljskog života.

Znanstvenici predviđaju da alieni na Enkeladu neće biti mali zeleni ljudi, već će više nalikovati mikrobima koji žive u ekstremnim uvjetima na Zemlji poput vulkanskih otvora i dna oceana.

Prva istraživanja Enkelada napravila je svemirska letjelica Cassini-Huygens 2004. i 2005. godine kada je utvrđeno da je Enkelad načinjen većinom od leda, vode i možda male količine kamena i metala.

Početkom 2006. NASA-ina letjelica Cassini snimila je, vjerojatno, tekuću vodu koja izbija iz gejzira na Enkeladu. Ove godine tim njemačkih znanstvenika sa Sveučilišta u Heidelbergu pod vodstvom Franka Postberga i Nozaira Khawaja objavio je studiju koja upućuje na prilično veliku mogućnost da se u podzemnim oceanima Enkelada krije jednostavan mikrobiološki život koji bi se mogao detektirati u izbojima koji izbijaju na površinu i u svemir.

Ključne riječi NASA svemir život Enkelad Yuri Milner