Objavljeno: 27.03.2018. 09:56

Tiangong-1

Nebeska palača uskoro pada na Zemlju

Procjenjuje se da će kineska svemirska postaja nekontrolirano pasti na Zemlju između 30. ožujka i 2. travnja.

Nebeska palača uskoro pada na Zemlju

Kineska testna svemirska postaja Tiangong-1 broji posljednje dane u svemiru. Prema izračunima Europske svemirske agencije, ući će u atmosferu našeg planeta između 30. ožujka i 2. travnja gdje će većim dijelom izgorjeti, dok bi pojedini dijelovi mogli pasti bilo gdje između 42,8 stupnjeva sjeverne i 42,8 stupnjeva južne geografske širine. To bi teoretski moglo značiti da bi kakav komad mogao pasti i na krajnji jug Hrvatske, mada za to postoji vrlo mala šansa jer je znatno vjerojatnije da će svoje putovanje završiti negdje u moru koje čini 70% našeg planeta.

Kao što smo rekli, Tiangong-1 je testna postaja koja je poslužila Kini za testiranje raznih tehnologija poput sustava za održavanje života i sustava za pristajanje (docking) letjelica, dok je gradnja stalne orbitalne kineske postaje predviđena za rane 2020-e. Postaja je lansirana u svemir u rujnu 2011., a u lipnju 2012. posjetili su je prvi kineski astronauti, među kojima i prva kineskinja Liu Yang, u okviru misije Shenzhou 9.

U lipnju 2013. na postaju su pristali astronauti misije Shenzhou 10, koji su bili posljednji ljudi koji su je posjetili. Nakon njihovog odlaska postaja je stavljena u "sleep mode", a kineski znanstvenici su je odlučili ostaviti još neko vrijeme u svemiru kako bi prikupljala i slala znanstvene podatke prije nego ju kontrolirano sruše na Zemlju. U ožujku 2016. znanstvenici su objavili da je postaja prestala slati podatke, a kontrolirano rušenje više nije bilo opcija.

Ako se plašite da bi vam Tiangong-1 ili neki njegov dio mogao pasti na glavu, znanstvenici kažu da je vjerojatnost za to 1 naprama bilijun, pa doista nemate razloga za brigu.

Ključne riječi Kina pad postaja svemirska Tiangong-1