Objavljeno: 08.06.2019. 18:02

NASA

NASA od iduće godine vodi turiste na ISS

Po dvoje privatnih astronauta svake će godine imati priliku boraviti na ISS-u ali to će ih masno koštati.

NASA od iduće godine vodi turiste na ISS

NASA je objavila plan za pokretanje privatnih astronautskih misija na Međunarodnoj svemirskoj postaji, a prva među njima je planirana za 2020. godinu. U priopćenju kažu da će svake godine povesti na ISS dvoje svemirskih turista, u misije maksimalnog trajanja do 30 dana, a ti će privatni astronauti plaćati svoju kartu za let i boravak na ISS-u 50 milijuna dolara.

Ovo je dio novog NASA-inog komercijalnog svemirskog programa, koji će omogućiti tvrtkama i bogatim pojedincima da za svoje potrebe dovode teret i astronaute u orbitu Zemlje i na ISS, a osnovna ideja je demonstrirati ljudima da put svemir više nije privilegija državnih svemirskih agencija i savršeno utreniranih astronauta koji prolaze rigoroznu selekciju.

To ne znači da će svatko tko na svojem bankovnom računu ima te novce moći posjetiti ISS, jer će svi morati proći medicinske testove i završiti astronautsku obuku prema minimalno propisanim kriterijima Američke svemirske agencije.

Dugoročno gledano, NASA-in cilj je postati jednim od pružatelja komercijalnih usluga u nižoj Zemljinoj orbiti, obzirom da ne žele čitav svemirski turizam prepustiti privatnim svemirskim tvrtkama poput SpaceX-a, Virgin Galactica i Blue Origina, koji to već duže vrijeme najavljuju.

Drugim riječima, iduće godine službeno započinje doba svemirskog turizma, pa nećemo dugo čekati dok turističke agencije ne počnu u svoje aranžmane uvrštavati puni pansion u svemiru.

Ključne riječi NASA ISS astronauti privatni