Objavljeno: 10.06.2011. 10:50

Video

Magnetski mjehuri na rubu Sunčevog sustava

Rub našeg Sunčevog sustava nije tako tih i miran kako se pretpostavljalo.

Magnetski mjehuri na rubu Sunčevog sustava

Najnovija analiza podataka sondi Voyager 1 i 2, koje se trenutno nalaze na krajnjem rubu Sunčevog sustava, iz kojeg će uskoro i službeno izaći, sugerira na postojanje turbulentnog polja magnetskih mjehura.
Koristeći novi računalni model analize podataka s Voyagera, znanstvenici su otkrili kako se sunčevo magnetsko polje na rubu sunčevog sustava prostire u obliku polja mjehura veličine od nekih 160 milijuna kilometara.

nakon 33 godine leta, Voyageri još uvijek šalju podatke koji dovode do značajnih znanstvenih otkrića

Novi model ukazuje na to kako su magnetske silnice razbijene na samostalne strukture koje su odvojene od sunčevog magnetskog polja, a otkriće je objavljeno 9. lipnja 2011. u časopisu Astrophysical Journal.
Poput Zemlje, naše Sunce također posjeduje magnetsko polje, sa sjevernim i južnim polom. Njegove silnice se rasprostiru prema van nošene solarnim vjetrom ili strujanjem nabijenih čestica koje zrači Sunce u interakciji s izbačenim materijalom drugih zvijezda u našoj galaksiji.

"Još uvijek pokušavamo dokučiti kakve su implikacije ovog otkrića", navodi Jim Drake, fizičar Sveučilišta Maryland.
Voyageri se trenutno nalaze preko 9 milijardi kilometara od Zemlje, a čak i nakon 33 godine leta još uvijek šalju korisne podatke na Zemlju koji dovode do novih spoznaja o našem Sunčevom sustavu i svemiru.

VIDEO

Ovaj računalni model dočarat će vam djelovanje i rasprostiranje sunčevog magnetskog polja, prikazati polje magnetskih mjehura vanjskog ruba sunčevog sustava, te način na koji se čestice svemirskog zračenja probijaju kroz njih i ulaze u naš sustav.