Objavljeno: 15.04.2011. 19:29

Istraživanje Jupitera

Letjelica Juno spremna za lansiranje

Još nekoliko mjeseci nas dijeli do lansiranja, no potom ćemo čekati 5 godina dok stigne do Jupitera.

Letjelica Juno spremna za lansiranje

NASA-in letjelica Juno stigla je na Floridu kako bi započela s posljednjim pripremama za lansiranje ovog ljeta. Letjelica je u „Astrotech Payload Processing Facility“ u Titusville dopremljena avionom C-17  Globemaster U.S. Air Forcea, iz laboratorija Lockhead Martin Space Systems pored Denvera, gdje je prošla završnu seriju testova prije lansiranja.

Sada slijedi njezino postavljanje na raketu Atlas V koja će je ponijeti u svemir. Nakon lansiranja Juno će do Jupitera letjeti 5 godina, a kad tamo napokon stigne 2016. godine, započet će s istraživanjem polova Jupitera, njegove atmosfere i magnetosfere, mjeseca  pokraj kojih će prolaziti, a tijekom višestrukih orbitiranja trebao bi mapirati čitavu jupiterovu površinu.

juno3

U orbitu Jupitera Juno stiže 2016. godine

Juno misija je dio New Frontiers programa NASA-e, a svoj doprinos je dala i talijanska svemirska agencija ASI koja je osigurala infracrveni spektrometar. Juno će nam pokušati otkriti koliko vode se nalazi u jupiterovoj atmosferi, mjeriti njezin sastav, temperaturu, kretanje oblaka, proučiti njegovo magnetsko polje, magnetosferu u blizini polova, posebice aurore, kako bismo saznali kakav utjecaj ima enormno magnetsko polje Jupitera na njegovu atmosferu.