Objavljeno: 10.04.2015. 13:00

ESO

Građevni blokovi života na 445 svjetlosnih godina od nas

Znanstvenici otkrili kemijske spojeve koji ukazuju na rađanje života u blizini zvijezde pod nazivom MWC 480.

Građevni blokovi života na 445 svjetlosnih godina od nas

Umjetnički prikaz protoplanetarnog diska koji okružuje MWC 480 u kojem su otkrivene organske molekule. Photo Credit: B. Saxton (NRAO/AUI/NSF).

Znanstvenici ESO-a (European Southern Observatory), u publikaciji Nature ovih su dana objavili znanstveni rad u kojem opisuju pronalazak molekula kemijskih spojeva na MWC 480, odnosno u masivnom oblaku plina i prašine koji okružuje tu zvijezdu pod nazivom prototoplanetarni disk, za koje tvrde da predstavljaju kemijske građevne blokove života.

Znanstvenici su u protoplanetarnom oblaku udaljenom 445 svjetlosnih godina od Zemlje otkrili metil cijanid i vodikov cijanid, kompleksne organske molekule koje u sebi sadrže vodik, kisik i dušik, iz kojih mogu nastati aminokiseline koje potom mogu formirati proteine.

Obzirom da je MWC 40 vrlo mlad sustav, protoplanetarni disk još nije formirao niti jedan planet, no pitanje je što će se dogoditi u budućnosti.

Valja naglasiti da otkriće organskih molekula u oblaku plina i prašine ne predstavlja dokaz o postojanju vanzemaljskog života, već potvrđuje tezu da se uvjeti pogodni za nastanak života stvaraju svugdje u svemiru, što znači da je alienski život vrlo vjerojatan.

Podaci su prikupljeni teleskopom ALMA (Atacama Large Millimeter Array) iz Čilea, čija sposobnost je otkrivanje valnih dužina veličine milimetra koje otkrivaju otpuštanje molekula u svemir.

Izvor: ESO