Objavljeno: 05.08.2011. 04:51

Mars

Dokaz postojanja tekuće vode na Marsu!

NASA je objavila kako je pronađen prvi dokaz postojanja tekuće vode na Marsu, što će, ako bude potvrđeno, biti najveće otkriće u povijesti istraživanja crvenog planeta.

Dokaz postojanja tekuće vode na Marsu!

Ova slika je reproducirana kako bi pokazala padine kratera Newton na Marsu iz perspektive kako bi izgledale iz letjelice poput helikoptera unutar kratera. Izvorno osmatranje je izvršeno 30. svibnja ove godine, kamerom visoke razlučivosti (HIRISE) s letjelice Mars Reconnaissance Orbiter. Boje su namjerno pojačane. FOTO CREDIT: REUTERS/NASA/JPL-Caltech/University of Arizona/Handout

Tijekom jučerašnje NASA-ine panel diskusije znanstvenici su priopćili kako je analiza najnovijih snimaka letjelice Mars Reconnaissance Orbiter, koja od 2006. godine kruži oko crvenog planeta, potvrdila kako se u krateru Newton u različitim vremenskim razdobljima ciklički pojavljuju duguljasti tragovi koji se šire duž strmih padina, a potom nestaju kada se pojavi hladno razdoblje.

Znanstvenici kažu kako je najbolje objašnjenje ove pojave da se radi o toku slane vode, no upozoravaju da ta tekuća voda vrlo vjerojatno neće biti u stanju kakvo poznajemo na Zemlji, već će biti sličnije nečemu poput gustog sirupa.

Naime, za očekivati je kako je ta voda vrlo slana i nalazi se ispod površine, što bi objasnilo razlog zbog čega se ne smrzava na temperaturama koje povremeno padaju ispod 128 stupnjeva celzijusa, ili se ne isparava na slabom tlaku Marsove atmosfere.

Također dodaju, da čak i u slučaju ukoliko se ne radi radi o vodi, već samo o postojanju nečeg tekućeg, to predstavlja veliko otkriće, jer na Marsu do sada nije otkriveno ništa u tekućem stanju.

daleko je vjerojatnije da se život može pronaći u tekućoj vodi nego u ledu, gdje ga se do sada mislilo tražiti

Znanstvenici također navode kako postoji doduše mala mogućnost da se navedene promjene u krateru Newton koje upućuju na postojanje vode, odnose na kretanje pijeska, no to je vrlo malo vjerojatno, obzirom da se ponavljaju ciklički u određenim vremenskim intervalima, a ne po slučajnom uzorku, kao što se ponašaju nanosi pijeska.

Naravno, ovo otkriće implicira i mogućnost postojanja života na Marsu, jer je daleko vjerojatnije da se život može pronaći u tekućoj vodi nego u ledu, gdje ga se do sada mislilo tražiti.

"Neki organizmi na Zemlji žive duboko ispod površine uz minimum sunčevog svjetla, a nešto slično bi se moglo otkriti i na Marsu", kaže biokemičarka Sveučilišta Indiana, Lisa Pratt, sudionica NASA-ine panel diskusije na kojoj je objavljeno ovo otkriće.

"Ovo nam je prvi slučaj u kojem možemo vidjeti jedan okoliš na Marsu koji bi mogao otkriti aktivne biološke procese, ukoliko tamo postoji neki oblik života", dodaje.

Na kraju priopćenja NASA-ini znanstvenici su upozorili kako ovo otkiće još treba dodatno potvrditi, jer se u znanosti često dešavalo da nešto nije onakvo kakvim nam se isprva čini.