Objavljeno: 01.02.2019. 15:52

NASA

Curiosity omogućio neočekivano otkriće

Kako se rover penje na Mount Sharp, prikuplja vrlo zanimljive  podatke.

Curiosity omogućio neočekivano otkriće

NASA-in rover Curiosity polako se pentra na brdo Mount Sharp koje se nalazi u sredini Gale kratera na Marsu.

Obzirom na veliku udaljenost do kontrole na Zemlji i brojne druge izazove koje donosi navigacija na Marsu, roverovi senzori (akcelerometar i žiroskopi) nalik onima koje imamo u svojim pametnim telefonima, omogućuju mu da se lakše kreće.

Znanstvenici su se dosjetili da bi se ti senzori mogli kalibrirati i koristiti za još jedno istraživanje koje nije bilo planirano uoči početka misije, a to je mjerenje gravitacije.

Istraživanje objavljeno u publikaciji Science opisuje kako NASA-ini suradnici s raznih sveučilišta poput John Hopskinsa održavaju gravitacijska mjerenja koristeći podatke s roverovih preciznih senzora koje su pretvorili u svojevrsnu vrstu instrumenta gravimetra, koji će poslužiti za istraživanje Marsove geologije.

"Ova studija predstavlja prvo mjerenje gravitacije i gustoće stijena na Marsu", rekao je Nicholas Schmerr, geolog sa Sveučilišta Maryland i koautor projekta.

Mount Sharp je neobično brdo jer se nalazi u velikom krateru, pa još nije poznato kako je tamo nastalo. Neki znanstvenici misle da je možda ispunjeno sedimentom koji se polako otpuhao tijekom milijuna godina. Ta aktivnost bi donje slojeve planine Sharp učinila gustim s kompaktnim sedimentom, a Curiosity bi vidio povećana gravitacijska mjerenja. Zahvaljujući mjerenjima Curiositya zasad je otkriveno da nije bilo povećanja gravitacije tijekom Curiosityevog pentranja, a slojevi stijena koje čine brdo nisu toliko gusti kao što se očekivalo, pa je time teorija da je krater Gale nekada bio pun sedimenta postala neuvjerljiva

„Postoji puno pitanja o tome kako je nastao Mount Sharp, no ova studija je dodala važan djelić u puzzle slagalicu", izjavio je Ashwin Vasavada, znanstvenik u projekta Curiosity iz NASA Jet Propulsion Laboratorija.