Objavljeno: 21.07.2011. 00:55

P-4

Astronomi otkrili četvrti Plutonov mjesec

Teleskop Hubble ponovo se dokazao kao ponajbolji astronomski instrument u orbiti Zemlje, otkrivši i snimivši novi sićušni Plutonov mjesec.

Astronomi otkrili četvrti Plutonov mjesec

Pluton i njegova 4 mjeseca snimljeni kamerom pričvrćenom na teleskop Hubble. Najnoviji mjesec privremeno nosi oznaku P-4

Tijekom potrage za Plutonovim prstenovima, astronomi su došli do neočekivanog otkrića. Pomoću Hubble teleskopa otkrili su novi mali mjesec koji kruži oko ovog bivšeg planeta, koji se odnedavno vodi kao patuljasti planet.

Novi mjesec je privremeno dobio naziv P-4, a predstavlja najmanji mjesec do sada otkriven, s promjerom od samo 13 do 24 km, što je otprilike duplo manje od veličine Nixa i Hydre (Plutonovih mjeseca koji su otkriveni 2005.), odnosno 30 puta manje od najvećeg mjeseca Charona, koji je nešto manji od pola veličine Plutona.

promjer novootkrivenog mjeseca iznosi samo 13 do 24 km

Novootkriveni mjesec kruži u regiji između Nixa i Hydre, te obiđe Pluton za 31 zemaljski dan.

Ovo otkriće ujedno je potvrda kako teleskop Hubble posjeduje daleko bolji "vid" nego što se mislilo, pa su NASA-ini znanstvenici oduševljeni što je jedan tako sićušan objekt zabilježen kamerom s udaljenosti od 5 milijardi kilometara.

Astronomi vjeruju kako su Pluton i njegovi mjeseci nastali kao rezultat kolizije između patuljastog planeta i nekog drugog svemirskog tijela u davnoj povijesti sunčevog sustava, a isto se pretpostavlja i za nastanak našeg Mjeseca.

Ključne riječi Hubble Pluton P-4 mjeseci Nix Hydra Charon