Objavljeno: 12.12.2012. 12:59

Toutatis

Asteroid širok 5 km prohujao kraj Zemlje

Znanstvenici kažu kako smo mirni najmanje 600 godina dok nas ovaj ogromni asteroid ne ugrozi.

Asteroid širok 5 km prohujao kraj Zemlje

Danas ujutro masivni asteroid širine 3 milje (4,82 km) prošao je pokraj našeg planeta na udaljenosti od 4,3 milijuna milja (6,9 milijuna km), odnosno na 18 lunarnih udaljenosti.

Prema informaciji koju je objavila NASA, asteroid se u trenutku prolaska pokraj Zemlje kretao brzinom od 39 tisuća kilometara na sat.

Ono što je posebno kod Toutatisa, odnosno asteroida oznake 4179,  je u tome što za razliku od planeta i drugih asteroida ima dvije osi po kojima se okreće, jednu trajanja od 5,4 zemaljskih dana i drugu svakih 7,3 dana.

Znanstvenici kažu kako ovaj asteroid nije opasan, obzirom da je dobro poznat i stalno praćen, te da prema njihovim izračunima njegove putanje, u sljedećih 600 godina ne postoji ni najmanja opasnost da nas pogodi, tako da nam i dalje najveća opasnost od udara prijeti od svemirskih tijela koja još nismo otkrili.

Toutatis je prvi puta primijećen 1934. godine, dok je službeno znanstveno otkriven tek 1989. godine.

Studije ukazuju da svake 4 godine obilazi oko Sunca, a ponovni susret s njim ćemo imati 2016. godine.

Ključne riječi NASA asteroid Zemlja Toutatis