Objavljeno: 09.09.2014. 13:58

NASA Earth

VIDEO: Započela nova era proučavanja Zemlje iz ISS-a

Do kraja desetljeća na ISS će biti instalirano 6 instrumenata koji će služiti za proučavanje promjena na našem planetu.

VIDEO: Započela nova era proučavanja Zemlje iz ISS-a

NASA kaže kako započinje novo razdoblje u proučavanju Zemlje iz svemira u projektu NASA Earth. Prije kraja ovog desetljeća, NASA ima namjeru na svemirsku postaju instalirati 6 instrumenata, a dva među njima će se u svemiru naći još tijekom ove godine.

Prvi instrument ISS-RapidScat koji bi trebao biti instaliran iza 19. rujna opskrbnom lejelicom SpaceX-a, pratititi će oceanske vjetrove i služiti za istraživanje klime, predviđanje vremena i praćenje uragana, a drugi Cloud-Aerosol Transport System (CATS) je laserski instrument koji će pručavati oblake, te lokacije i distribuciju čestica u zraku, uključujući zagađenja, mineralnu prašinu i dim. Njegovo lansiranje je predviđeno za prosinac ove godine, također u okviru opskrbe SpaceX letjelicom.

Znanstvenici NASA-e navode kako je ISS odlična platforma za novi instumentarij, jer će im pružiti mogućnost da umjesto gradnje zasebnih satelita za proučavanje Zemlje, koriste podatke koji će se prikupljati na svemirskoj postaji.

Za 2016. godinu NASA planira lansiranje dva instrumenta. Prvi će biti Stratospheric Aerosol and Gas Experiment III (SAGE III), koji će mjeriti aerosole, isparavanje vode i drugih plinova u gornjoj atmosferi, kako bi znanstvenicima otkrio stanje s ozonskim slojem, te ih bolje upoznao s klimatskim promjenama. Drugi je The Lightning Imaging Sensor (LIS), koji će detektirati munje iznad tropskih područja i područja na srednjim geografskim širinama.

Nakon njih, NASA će do kraja desetljeća na ISS lansirati još 2 instrumenta, Global Ecosystem Dynamics Investigation (GEDI), koji će služiti za proučavanje šumskih struktura u raznim ekosustavima, te ECOsystem Spaceborne Thermal Radiometer Experiment on Space Station (ECOSTRESS), koji predstavlja termalni spektrometarski sustav za snimanje višestrukih valnih dužina visoke definicije, koji će proučavati korištenje vode i njezine "gubitke" u vegetaciji.

Mjerenja gubitaka vode tijekom rasta lišća i isparavanja iz zemlje, znanstvenicima će otkriti kako se ekosustavi mijenjaju u odnosu na klimu i rasvijetliti im kritičnu poveznicu između vodenog ciklusa i zdravlja bilja u prirodnim i agrikulturnim ekosustavima.