Objavljeno: 07.04.2020. 13:06

Boeing

VIDEO: Starliner kreće na popravni ispit pristajanja na ISS

Novi let bez posade planiran je za listopad ili studeni ove godine.

VIDEO: Starliner kreće na popravni ispit pristajanja na ISS

U prosincu prošle godine Boeing je u svemir lansirao CST-100 Starliner kapsulu za posadu (bez posade), koja je trebala pristati na ISS i ponoviti ono što je uspjelo SpaceX-ovom Crew Dragonu, čim bi NASA imala na raspolaganju dvije letjelice koje će prevoziti astronaute na Međunarodnu svemirsku postaju.

Nažalost po Boeing, Starliner nakon odvajanja od rakete koja ga je dovela u svemir zbog softverske greške u upravljačkom sustavu nije uspio ući u pravilnu orbitu koja bi ga dovela do ISS-a, pa se može reći da je promašio svemirsku postaju, a kada su upravljački i navigacijski sustavi proradili bilo je prekasno za ponovni pokušaj pristajanja, pa je letjelica vraćena na Zemlju, gdje se pomoću tri padobrana i zračnog jastuka sigurno spustila u Novom Meksiku, kao što možete vidjeti u ovom videu.

Prema informaciji koju je objavio Washington Post, ovaj neuspjeh nije obeshrabrio Boeing, pa će krajem godine, najvjerojatnije u listopadu ili studenom Starliner ponovno pokušati pristajanje na ISS, kako bi se nastavili planovi za budući prijevoz astronauta.

Inače, pomalo bizarno zvuči izjava Boeinga o softverskoj grešci koja se dogodila u prvom pokušaju susreta s ISS-om, jer je vrijeme na računalu kapsule bilo pogrešno kalibrirano pa je kasnilo čak 11 sati, što je onemogućilo motore da se upale u pravom trenutku.