Objavljeno: 26.06.2015. 10:58

Sidekick

VIDEO: NASA lansira HoloLens u svemir

NASA se udružila s Microsoftom, kako bi na Međunarodnu svemirsku postaju dovela tehnologiju virtualne stvarnosti.

VIDEO: NASA lansira HoloLens u svemir

Od kako je prvi puta najavio svoj VR headset HoloLens, Microsoft je nastojao uvjeriti potencijalne korisnike da ovo neće biti isključivo gadget namijenjen igranju, već će svoju primjenu naći u raznim profesionalnim okruženjima. Najnovija objava NASA-e ukazuje da je HoloLens pogodan za znatno ozbiljnije stvari od zabave, jer svemirska agencija testira VR headset za projekt pod nazivom Sidekick, koji će se koristiti kao pomoć astronautima pri radu na ISS-u.

Sidekick VR sustav koji su razvili Microsoft i NASA, koristiti će se "dvosmjerno", odnosno omogućiti će kontroli na Zemlji pogled na ono što gledaju astronauti, pomoću Remote Expert moda putem Skypea, dok će osoblje na Zemlji moći voditi astronauta kroz razne zadaće pomoću pisanih poruka, crteža i dijagrama koji će se prikazivati direktno na njihovom zaslonu naočala, dakako u realnom vremenu.

Pored toga, tu je i Procedure mod koji stvarne objekte u koje gledaju astronauti prekriva animiranim holografskim ilustracijama, kako bi im izvođenje zadaća bilo još jednostavnije, a na taj način će se moći uvježbavati razni scenariji i treninzi sa hitne slučajeve, popravke i podešavanje opreme. Osim u direktnoj komunikaciji između Zemlje i ISS-a, Sidekick će astronautima omogućiti da razne zadaće izvode i tijekom prekida komunikacija, što znači da će im brojne holografske sheme i nacrti biti dostupni za korištenje i offline.

Kao što možete vidjeti u ovom videu, Microsoftov gadget je već testiran u Weightless Wonder C9 zrakoplovu koji služi za simuliranje mikrogravitacije, a prvi HoloLens headsetovi će na ISS stići u sklopu iduće misije opskrbe lettjelicom SpaceX-a  28. lipnja, dok će Sidekick eksperiment na svemirskoj postaji biti pokrenut prije kraja ove godine. BAš nas zanima hoće li astronati imati priliku igranja nekog HALO naslova u VR-u.

Ključne riječi Microsoft NASA ISS HoloLens Sidekick