Objavljeno: 09.12.2012. 09:12

Golden Spike Company

VIDEO: Ljetujte na Mjesecu za 9 milijardi kuna

Privatna tvrtka osnovana od veterana NASA-e za 10 godina vas želi povesti na Mjesec.

VIDEO: Ljetujte na Mjesecu za 9 milijardi kuna

U posljednje vrijeme pojavljuje se sve više privatnih tvrtki koje žele pokrenuti turizam u Svemiru. Dok će vas Space X uskoro povesti u suborbitalni let, a potom i na Međunarodnu svemirsku postaju ISS, od nedavno imate i mogućnost putovanja na Mjesec, koje nudi novoosnovana tvrtka Golden Spike Company, čiji je utemeljitelj bivši NASA-in administrator Alan Stern.

Stern i njegova ekipa koja se sastoji od odmetnutih inženjera i znanstvenika NASA-e, imaju namjeru započeti eru svemirskog turizma na Mjesecu kroz 10 godina, a već su objavili i cijenu prve karte, za koju ćete morati izdvojiti 1,5 milijardi dolara, odnosno nešto manje od 9 milijardi kuna, točnije 8.866.428.850 kuna.

Tvrtka Golden Spike Company navodi kako će kupiti postojeće lansirne rampe i rakete od NASA-e i drugih svemirskih agencija, dok će sama razviti lander za slijetanje i svemirska odijela, a za projekt će u partnerstvo uzeti nekoliko drugih svemirskih agencija i tvrtki iz više različitih zemalja svijeta.

U trenutku dok Barack Obama i američki Senat još uvijek nisu odlučili hoće li imati dovoljno novaca da se nakon 40 godina 2020. vrate na Mjesec, ekipa iz Golden Spikea je već počela prodavati karte, a Stern kaže kako će prvi let do Mjeseca s bespilotnom testnom letjelicom izvesti prije isteka ovog desetljeća, a potom im je u planu povesti na Mjesec bogate turiste kroz ukupno 15-20 misija.

Obzirom da 90% svemirskih privatnih tvrtki koje su do sada osnovane nije prešlo fazu idejnog projekta, odnosno još uvijek nisu ništa sagradile, teško je reći hoće li nam Golden Spike Company doista omogućiti godišnji odmor na Mjesecu, ili se radi o još jednom mjesečarenju