Objavljeno: 20.11.2014. 10:18

Bennu's Journey

VIDEO: Film o asteroidu s kojeg donosimo uzorak na Zemlju

U ovom odličnom 6-minutnom filmu NASA pokazuje što znamo i što nam ostaje misterija u vezi asteroida Bennu na koji kreće misija OSIRIS-ReX.

VIDEO: Film o asteroidu s kojeg donosimo uzorak na Zemlju

NASA Goddard svemirski centar je objavio izvrstan film pod nazivom Bennu's Journey, koji govori o nastanku asteroida Bennu koji je rođen u žestokoj koliziji, nakon čega je putovao svemirom milijune godina, te bivao komadan gravitacijom planeta. Zbog teškog života u ranim danima Sunčevog sustava, znanstvenici Bennu nazivaju "svjedokom evolucije", pa predstavlja jedno od najzanimljivijih svemirskih tijela u našoj relativnoj blizini. Upravo stoga NASA će krajem 2016. godine u svemir lansirati misiju OSIRIS-REx (Origins, Spectral Interpretation, Resource Identification, Security – Regolith Explorer), koja će u orbitu asteroida stići 2018. godine, a na Zemlju će 2023. vratiti uzorak tla s površine Bennua.

U ovom videu znanstvenici su ukratko predstavili događanja u galaksijama i nebulama, oblacima plina i prašine izbačenih u svemir uslijed eksplozija umirućih zvijezda. Zahvaljujući promatranjima regija u kojima se stvaraju zvijezde, znanstvenici imaju dosta dobru ideju o tome kako su se od te prašine i rastopljenog materijala pojavile kondrule, male plinovite kuglice stvorene u vrijeme stvaranja sunčeva sustava, koje se nalaze u kamenim meteoritima pod nazivom kondriti. Za njih se vjeruje da predstavljaju osnovni građevni materijal od kojeg su zahvaljujući elektrostatičkim i gravitacijskim silama nastali asteroidi i planeti.

Na planetima poput Zemlje, originalni materijal se promijenio uslijed geoloških aktivnosti i kemijskih reakcija s našom atmosferom i vodom, no znanstvenici vjeruju da je na asteroidima ostao isti, pa je Bennu za njih nešto poput vremenske kapsule, koja možda sadrži čak i prikupljeni organski materijal iz našeg mladog sunčevog sustava. Organski materijal je sastavljen od molekula koje primarno sadrže atome ugljika i vodika, te predstavljaju osnovu života na Zemlji. Stoga će analiza bilo kakvog organskog materijala koji se pronađe na Bennu asteroidu, pružiti uvid o podrijetlu života.

U ovom drugom, nešto starijem filmu dolje, možete vidjeti i detalje same misije OSIRIS-REx, koja djeluje doista jako zanimljivo i teško izvodljivo, no zahvaljujući uspjehu zadaće na kometu 67P/Churyumov–Gerasimenko koju je nedavno uspješno odradila Rosetta, vjerujemo kako će na Zemlju 2023. godine stići materijal s asteroida Bennu, mada je i sama NASA svjesna da je to još jedna od "nemogućih misija". Takve najviše volimo, zar ne?

Ključne riječi NASA asteroid OSIRIS-REx Bennu uzorak