Objavljeno: 13.12.2014. 13:04

LiftPort Group

VIDEO: Dizalo na Mjesecu do kraja 2019.

Prije isteka ovog desetljeća trebalo bi se pojaviti dizalo koje će povezivati površinu Mjeseca i orbitalnu postaju.

VIDEO: Dizalo na Mjesecu do kraja 2019.

Tvrtka LiftPort Group iz Washingtona koja već jedno čitavo desetljeće razvija projekt svemirskih dizala, na svoje je stranice postavila sat koji odbrojava sate, minute i sekunde do 31. prosinca 2019. godine, kada bi se po njima na Mjesecu trebao naći Lunar Elevator, odnosno dizalo koje će služiti za prijevoz putnika i robe s površine našeg prirodnog satelita u orbitalnu svemirsku postaju i obrnuto.

U videu (dolje) koji su nedavno objavili, predstavljen je čitav koncept infrastrukture ovog neobičnog projekta, koji uključuje "sidro" koje se zabija u mjesečevu površinu, te rovere koji će dovoziti materijal za svemirsku postaju.

Valja nagasiti da je LiftPort Group putem uspješne crowdfunding kampanje na Kickstarteru, prikupio 110.000 dolara krajem 2012., a ove su godine prikupili dodatnih 37.000 dolara za snimanje kratkog filma "Shoot the moon" koji opisuje projekt, što znači da im javnost vjeruje, koliko god projekt nekome djelovao nemoguće.

lift 2

Dizalo će se kretati po sajli napravljenoj od ugljikovih atoma koji će biti aranžirani na isti način kao što se nalaze u dijamantima, što djeluje još više u stilu SF-a, no jedan takav projekt vodi John Badding, profesor kemije sveučilišta Penn State University, koji je o novom materijalu objavio znanstveni rad u publikaciji Nature Materials, što znači da "dijamantni kabel" nije totalna utopija.

Svemirska postaja će se nalaziti na takozvanoj Lagrangeovoj točki, na kojoj se međusobno poništavaju Zemljina i Mjesečeva gravitacija, što znači da će na tom mjestu ostati stacionarna, a kabel (sajla) dizala će biti spuštena na lokaciju pod nazivom Sinus Medii, koja se nalazi u sredini "lica" Mjeseca koje gleda prema Zemlji. Na tom mjestu će se nalaziti sidrište i bazna infrastruktura dizala pod nazivom Anchor Station.

Jedna od glavnih svrha ovog projekta je rudarenje na Mjesecu, pa će roveri biti opremljeni opremom za bušenje površine i izvlačenje vrijednih elemenata iz mjesečevog tla i rijetkog izotopa helija-3, koji će se koristiti u budućim fuzijskim elektranama na Zemlji.

Obzirom da se pred ovim projektom nalazi toliki broj prepreka koje se pojavljuju u svakoj fazi koncepta, nekako imamo osjećaj da sat na stranici LiftPorta ni sam ne zna što odbrojava, jer je mogućnost instalacije svemirskog dizala na Mjesecu do kraja 2019. po nama čista fantazija. No obzirom da im kampanje na Kickstarteru idu dobro, vjerujemo da ćemo još puno čuti o njima.

Izvor: Liftport Group