Objavljeno: 10.05.2014. 10:37

CST-100

VIDEO: Boeing predstavio interijer CST-100 letjelice

Boeing je prvi puta objavio slike unutrašnjosti svoje svemirske letjelice za posadu.

VIDEO: Boeing predstavio interijer CST-100 letjelice

U posljednje vrijeme, kriza u Ukrajini, te nametanje sankcija Rusiji od strane SAD-a, odražava se i na svemirski program NASA-e, obzirom da Ameri još uvijek koriste usluge Soyuz letjelica za prijevoz svojih astronauta na ISS. Stoga ne čudi što je Putin već najavio mogućnost uskraćivanja "taksi vožnje" američkim astronautima, a to je za NASA-u veliki problem, jer njihova rješenja, kao i rješenja njihovih privatnih partnera poput SpaceX-a, još uvijek nisu spremna za siguran prijevoz ljudi na svemirsku postaju. Putinova rečenica: "neka u svemir putuju trampolinom", inženjerima NASA-e je zasigurno stvorila obilje sijedih dlaka po glavama stanovnika.

Boeing CST 100 pristajanje na ISS

Među onim tvrtkama koje razvijaju svoje letjelice i kapsule za prijevoz astronauta u svemir je i Boeing, koji je ovih dana prikazao prvu sličicu interijera CST-100, letjelice čije je lansiranje s ljudskom posadom planirano za 2017. godinu, no zbog političke situacije bi se moglo znatno ubrzati.

Boeingova kapsula se razvija u partnerstvu s tvrtkom Bigelow Aerospace, koja osim na CST-100 letjelici radi i na projektu stambenog svemirskog modula na napuhavanje BA 330, u kojem bi jednog dana trebali živjeti astronauti u svemirskim postajama, na Mjesecu i Marsu.

Boeing CST 100 interijer 2

Prema sličici interijera vidi se da CST-100 kapsula može nositi 7 članova posade, te predstavlja svojevrsnu konkurenciju Dragon kapsuli za posadu koju razvija SpaceX. Na slici se primjećuje da je Boeing znatno reducirao broj gumbića i lampica u kabini pa ona djeluje puno "čišće" u odnosu na dosadašnje svemirske letjelice, dok je prozora neuobičajeno mnogo za takav tip kapsule, a sjedala su izrađena od plastike kako bi čim manje utjecala na ukupnu težinu.

Nakon Putinove prijetnje, vrlo je lako moguće da će Boeing i SpaceX nastojati čim prije osposobiti svoje letjelice za prijevoz astronauta u orbitu, pa se očekuje njihova žestoka svemirska utrka, no valja naglasiti da im se može pridružiti i tvrtka Sierra Nevada Corporation, koja razvija Dream Chaser letjelicu koja pomalo podsjeća na mini Space Shuttle, a možda se u igru uključi i Bransonov Virgin Galactic, sve s ciljem da Amerikaneri doista ne bi morali putovati u svemir trampolinom.