Objavljeno: 15.09.2014. 12:39

Vrtovi na Marsu

Povrće raste na simuliranoj zemlji Mjeseca i Marsa

Kada će ljudi osnovati baze na Marsu i Mjesecu, vjerojatno će moći koristiti lokalnu zemlju za uzgoj hrane.

Povrće raste na simuliranoj zemlji Mjeseca i Marsa

Nizozemski znanstvenici su posadili 14 vrsta različitog bilja u zemlju koja simulira značajke Marsovog i Mjesečevog tla. Zemlju koja simulira tlo Marsa i Mjeseca je proizvela NASA, te ju možete čak i vi kupiti putem ove poveznice.

Nakon provođenja eksperimenta znanstvenici su otkrili da se na obje vrste zemlje može uzgajati razne kulture, koje uključuju mrkvu, rajčice, pšenicu, kao i četiri vrste čija uloga je pretvarati atmosferski dušik u hranjive sastojke potrebne bilju.

Također je otkriveno da je Marsovo tlo pogodnije za "zemljoradnju" od zemlje Mjeseca, jer neke vrste na tlu koje je simuliralo naš prirodni satelit nisu preživjele.

Ako vas zanima kako je uopće moguće napraviti ove, kako ih nazivaju "simulante zemlje" Mjeseca i Marsa, reći ćemo vam da se za Mars koristilo vulkansko tlo s Havaja, koje ima slični sastav onom koje je analizirala sonda Viking 1 na Marsu, dok je za "mjesečev simulant" korišten vulkanski pepeo iz depozita u blizini Flagstaffa u Arizoni.

Znanstvenici kažu kako stvarna zemlja s Mjeseca i Marsa posjeduje osnovne sastojke potrebne za uzgoj bilja, osim reaktivnog dušika, te joj je potrebno osigurati vodu koja još nije pronađena na tim svemirskim tijelima. Također valja navesti da se na "simulantima" nalaze nitrati i amonijak u tragovima, odnosno spojevi koji se temelje na dušiku i koje biljke posebno vole, pa ovo nije 100 posto vjerna kopija originalne zemlje s Mjeseca i Marsa, ali je nešto najbliže što se može postići na Zemlji.

Znanstvenici kažu da je ovo istraživanje ukazalo da je uzgoj bilja na zemlji Mjeseca i Marsa moguć, ali je ostalo otvoreno ponešto pitanja o utjecaju gravitacije, svjetla i drugih uvjeta koji vladaju na vanzemaljskim tijelima, na koja se može odgovoriti tek kada izgradimo prve testne farme na originalnim destinacijama.

Izvor: PLOS One