Objavljeno: 02.04.2013. 16:12

Hermann Oberth

Nacisti htjeli uništavati gradove sunčevim topom

Nacistički znanstvenik namjeravao izraditi ogromno sunčevo ogledalo u orbiti Zemlje.

Nacisti htjeli uništavati gradove sunčevim topom

Mada ovo danas djeluje poput lošeg SF-a ili kao dio arsenala super zločinaca iz ranih Bond filmova, Hitlerova Njemačka je ozbiljno razmatrala izradu "ultimativnog svemirskog oružja" koje bi nacistima omogućilo apsolutnu dominaciju nad čitavim planetom.

Projekt koji je krajem 2. svjetskog rata otkriven u tajnim nacističkim znanstvenim laboratorijima, objavljen je u izdanju Life časopisa za 1945. godinu, te pokazuje da su Hitlerovi znanstvenici osim raketa i letećih tanjura, ozbiljno razvijali i druge svemirske projekte.

ogledalo u svemiru

Ideja sunčevog topa koji bi predstavljao ogromno ogledalo koje koncentrira sunčevo svjetlo u jednu točku potiče od austrougarskog fizičara i inženjera Hermanna Obertha (1894. - 1989.) kojeg se danas smatra jednim od utemeljitelja moderne raketne znanosti, koji je svoj prvi model rakete konstruirao u dobi od samo 14 godina.

raketa

U jesen 1929. Oberth je lansirao svoju prvu raketu na tekuće gorivo pod nazivom Kegeldüse uz pomoć svojih studenata na Tehničkom sveučilištu u Berlinu, među kojima se nalazio i Werner Von Braun, "otac" V2 rakete i čovjek bez kojeg Amerikanci ne bi zasigurno već 1969. godine kročili na Mjesec. Von Braun je kasnije priznao da je veliki dio tehnoloških rješenja usvojio od Obertha, koji je imao plan lansirati u svemir znatno napredniju raketu od V2, no taj je projekt propao jer je njemački raketni program preuzeo omiljeni Hitlerov znanstvenik.

Kasnije se saznalo da je Oberth radio na paralelnom raketnom programu, koji je također razvijan s ciljem izrade moćnog oružja, no onog koje bi djelovalo direktno iz svemira

pristajanje

Mada nisu pronađeni dokazi da su nacisti s ovim projektom ikada otišli dalje od faze nacrta, Oberth je još 1957. godine tvrdio da ga je uz cijenu od 3 milijuna maraka i 15 godina razvoja mogao realizirati.

Ideja se bazirala na ogromnom ogledalu koje bi se tijekom višekratnih raketnih lansiranja slagalo u svemiru i postavilo u geosinkronu orbitu, te bi posjedovalo sustav za upravljanje i fokusiranje zrake, a u njegovom sklopu bi se nalazila i orbitalna stanica, te dokovi za pristajanje raketa.

Oberth je rekao da bi se ogledalo moglo koristiti u mirnodopske svrhe za osunčavanje predjela Zemlje na kojima bi za to postojala potreba, dok bi istovremeno predstavljalo ultimativno oružje kojim bi se mogli uništavati čitavi gradovi.

Bez obzira na to bilo ovo nacistička utopija ili ne, sada barem možete vidjeti od kuda Lucasu ideja za Zvijezdu smrti.