Objavljeno: 25.12.2014. 11:24

NASA

Marsove padine čekaju prve skijaše

NASA objavila sliku smrznutih jaruga na južnoj padini unutar kratera na Marsu.

Marsove padine čekaju prve skijaše

U trenutku dok je zbog previsokih temperatura i ove godine došlo u pitanje održavanje utrka skijaškog svjetskog kupa u Zagrebu, odnosno natjecanja Snježna kraljica na Sljemenu, NASA je objavila sliku područja na kojem bi se možda mogla održati jedna od budućih utrka i to na Marsu.

Sliku zaleđenog područja smrznutih jaruga na južnoj padini s unutrašnje strane kratera na Marsu, veličine od nekih 1,5 x 3 km, snimila je kamera HiRISE (High Resolution Imaging Science Experiment), jedan od 6 instrumenata koji se nalaze na orbitalnoj letjelici Mars Reconnaissance Orbiter (MRO).

U ovo doba godine, smrznute su samo padine koje se nalaze na južnoj strani, dok su se one na sjevernoj rastopile. Jaruge nisu jedini aktivni geološki procesi koji se odvijaju na tom području. Na dnu padine možete vidjeti i mali krater.

ESP_039114_1115 (1)

HiRISE kamerom koju je izradila tvrtka Ball Aerospace & Technologies Corp. iz Bouldera,Colorado, upravljaju znanstvenici Sveučilišta Arizona iz Tucsona, dok MRO projekt vodi NASA Jet Propulsion Laboratory (JPL), divizija instituta California Institute of Technology u Pasadeni, za NASA-inu upravu za znanost Science Mission Directorate u Washingtonu.

Uglavnom, ne znamo je li se netko toga već sjetio, no mi mislimo da bi trebalo poslati jednog robota na te padine kako bi isprobao može li se na Marsu skijati ili barem sanjkati, kako bi FIS mogao razmotriti ideju održavanja Zimske Olimpijade ili barem jedne od utrka svjetskog kupa na crvenom planetu, a ekipa iz Zagreba bi mogla biti zadužena da pripremi stazu, obzirom da je na Sljemenu ostala bez posla. Ujedno predlažemo naziv utrke Slalom boga rata