Objavljeno: 27.02.2014. 10:43

NASA

Kepler teleskop otkrio 715 novih planeta

NASA je upravo objavila kako je misija Kepler otkrila obilje novih planeta, među kojima i nekoliko potencijalnih "novih Zemlji".

Kepler teleskop otkrio 715 novih planeta

Znanstvenici NASA-e objavili su da su zahvaljujući svemirskom teleskopu misije Kepler, tijekom ove godine već uspjeli pronaći čak 715 novih planeta izvan Sunčevog sustava, koji orbitiraju oko 305 zvijezda. Pored toga, pošlo im je za rukom otkriti i nekoliko planetarnih sustava koji su nalik našem Sunčevom sustavu.

Oko 95% tih planeta je manje od Neptuna koji oko 4 puta veći od Zemlje, a ovo otkriće je najmasovnije pronalaženje malih planeta u povijesti otkrivanja planeta izvan sunčevog sustava, pa se može reći da je 2014. godina za Kepler misiju započela na najbolji mogući način.

egzplaneti 1

John Grunsfeld, NASA-in dužnosnik u Science Mission Directorateu u Washingtonu kaže kako novi planeti i sunčevi sustavi djeluju poput našeg vlastitog, te ukazuju na svijetlu budućnost budućih istraživanja koja će za još nekoliko stepenica podići svemirski teleskop James Webb Space Telescope kad bude lansiran.

Nova otkrića ujedno pružaju znanstvenicima i korištenje novih statističkih tehnika za pronalaženje novih planeta, što im olakšava potragu za onim zvijezdama za koje postoji najveća statistička vjerojatnost da posjeduju svoje planete, pa je prema tome lakše izabrati ciljeve za teleskop.

timeline povijest otkrivanja egzoplaneta

Također treba reći da se među tim planetima nalaze i 4 koja se nalaze u "nastanjivoj zoni", odnosno na idealnoj udaljenosti od matične zvijezde, što im teoretski omogućuje da posjeduju tekuću vodu i atmosferu.

Znanstvenici vjeruju kako će ovakva stopa razvoja znanstvenih metoda i tehnologija istraživanja egzoplaneta omogućiti da kroz 20 do 30 godina otkrijemo prvi planet koji će biti prilično nalik na Zemlju i zadovoljavati sve uvjete za postojanje života.