Objavljeno: 30.05.2011. 18:48

Space Shuttle

Endeavour na kraju svoje zadnje misije

Shuttle radi počasni krug oko Zemlje i potom odlazi u zasluženu mirovinu.

Endeavour na kraju svoje zadnje misije

Endeavour neposredno prije odvajanja od međunardne svemirske postaje ISS.

Space shuttle Endeavour odvojio se od Međunarodne svemirske postaje i krenuo na svoje posljednje putovanje ka Zemlji, javlja NASA.
Shuttle je napravio krug oko postaje, potom je još nekoliko sati trajala provjera navigacijske opreme, nakon čega se uputio u orbitu Zemlje, iz koje će sutra u ranim jutarnjim satima po lokalnom vremenu krenuti ka sigurnoj putanji koja će ga dovesti do NASA-inog Kennedy Space centra u Floridi.

Nakon toga shuttle će se pripremiti za slanje u muzej California Science Centra u Kaliforniji (LA), obzirom da ga je NASA odlučila povući iz upotrebe, a privatni investitori nisu pokazali interes da ga koriste za komercijalne letove, što se neko vrijeme kalkuliralo.

Endeavour je 1992. zamijenio SS Challenger, koji je izgorio tijekom lansiranja 1986. godine

Mnogi znanstvenici tvrde kako se Endeavour, najmlađi shuttle, prerano povlači iz upotrebe jer je u savršenom stanju. Endeavour je 1992. zamijenio SS Challenger koji je izgorio tijekom lansiranja 1986. godine.
Shuttle je ime dobio po britanskom brodu Kraljevske mornarice iz 18. stoljeća kojim je plovio kapetan James Cook kada je otkrio Australiju i Novi Zeland, u razdoblju između 1769. i 1771. godine.
Nakon Endeavoura, ostala je još samo posljednja misija space shuttlea Atlantis, koja je najavljena za 8. srpnja u misiji STS 135. Sve dok privatne svemirske tvrtke ne preuzmu NASA-ine letove, ili dok NASA ne izradi svoju novu višeuporabnu letjelicu, sve američke astronaute će na ISS postaju prevoziti ruski Soyuzi, što bi prema nekim prognozama moglo potrajati oko 3 godine.