Objavljeno: 09.12.2011. 23:10

Mars

Dosad najjači dokazi o vodi na Marsu

NASA je nedavno na Marsu pronašla dokaze koji dosad najizravnije upućuju na to da je Crvenom planetu svojedobno postojala tekuća voda.

Dosad najjači dokazi o vodi na Marsu

Preciznije, pronađene su naslage svijetlog materijala koji jako nalikuje gipsu, odnosno kalcijevu sulfatu dihidratu.

Ako se to otkriće potvrdi, tada bi postojanje vode na Marsu praktički postalo neupitno i to uz PH faktor, koji je mogao pogodovati razvoju života.

I dok istraživači ističu da su i ranije pronalazili sulfate koje je raznosio vjetar, pa nije bilo moguće utvrditi gdje su se oni formirali, za ove naslage su jasni dokazi da su nastale upravo na mjestu gdje ih je rover pronašao.

Slični su se dokazi pronalazili i ranije, ali su istraživači sada prvi put sigurni da su naslage nastale upravo na Marsu.

Iako je NASA-in rover Opportunity već osam godina u istraživačkom pogonu i pomalo oštećen, putem njega se i dalje dobivaju zanimljivi podaci.

Ovo robitizirano vozilo na Mars je sletjelo početkom 2004. godine i očekivalo se da će njegova misija trajati oko tri mjeseca, no u konačnici je premašila sva očekivanja, unatoč određenim mehaničkim problemima.

Njegovi troškovi iznose oko 12 milijuna dolara na godinu, a moglo bi ga se nastaviti održavati i u sljedećim godinama.

Ključne riječi NASA svemir Mars voda