Objavljeno: 21.01.2014. 14:57

Nije u vodi

Život na Zemlji nastao u glini

Istraživanja idu u prilog teoriji da prvi život nije nastao u vodi kako smatra većina znanstvenika.

Život na Zemlji nastao u glini

Nakupina minerala, glina, sastoji se od malih diskova veličine nekoliko nanometara. diskovi imaju negativan naboj na ravnoj podlozi i pozitivan oko ruba. Natjerani u hrpu nabijenim ionima u morskoj vodi, diskovi se spajaju u strukturu koja čini spužvastu masu. Photo Credit: Cornell University

Glina spada u naizgled beznačajnu nakupinu minerala, no mogla bi se pokazati kao počelo života na Zemlji.

Među brojnim znanstvenim teorijama o nastanku života, najpoznatija je dakako ona koja kaže da je prvi život nastao u vodi.

Međutim, biolozi Sveučilišta Cornell objavili su svoje istraživanje u časopisu Scientific Reports u kojem pretpostavljaju da je u ranoj geološkoj prošlosti glineni hidrogel poslužio kao podloga biokemijskih reakcija. Istraživanje pokazuje da je uloga minerala iz gline zapravo vrlo važna u stvaranju prvih pravih živih struktura na našem planetu.

Njihova teorija izgleda ovako: "Glina je formirala hidrogel u umjetno napravljenom moru. Hidrogel je sačinjen od mikroskopskih praznina koje upijaju tekućinu poput spužve. Kemijski su se spojevi nakupljali u tim prazninama tijekom milijardi godina i postepeno je došlo do složenih reakcija kojima su nastali proteini, DNK i svi oni elementi potrebni za izgradnju i rad stanice. Glineni je hidrogel štitio u svojim prazninama spojeve i omogućio odvijanje kemijskih reakcija do trenutka stvaranja membrane koja je nastavila štititi stanicu".

Kako bi dokazali i provjerili svoju tezu, istraživači su demonstrirali sintezu proteina u glinskom hidrogelu. Spužvastu su tvorevinu ispunili genetskim materijalom, aminokiselinama, odgovarajućim enzimima i staničnim dijelovima potrebnim za nastanak proteina. Sinteza je uspjela, a teza je potvrđena.

Nešto kasnije, grupa znanstvenika koja je provodila istraživanje zapitala se je li njihovo otkriće odgovor na vječno pitanje o nastanku biomolekula. Dokazali su da su aminokiseline i ostale biomolekule vjerojatno nastale u praoceanima crpeći energiju iz munja i vulkanskih ispušnih plinova. No pitanje je kako su ove molekule stvorile složenije strukture i kako su mogle preživjeti u nepovoljnim uvjetima.

Glinena teorija nudi prilično uvjerljivo rješenje, no pitanje nastanka prvih živih struktura na Zemlji i dalje traži odgovor.

Izvori: Znano.st, Sveučilište Cornell