Objavljeno: 26.04.2016. 15:14

ORNL

Voda pod pritiskom ulazi u kvantno stanje

Znanstvenici pritiskom na molekule stvorili novo kvantno stanje vode koje ne spada niti u jedno agregatno stanje.

Voda pod pritiskom ulazi u kvantno stanje

Znanstvenici ORNL-a su otkrili da kompresirana voda prikazuje neka jedinstvena i neočekivana svojstva. Photo Credit: Jeff Scovil/Oak Ridge National Laboratory.

Znanstvenici laboratorija Oak Ridge National Laboratory (ORNL), otkrili su da molekule vode pod pritiskom između kristala berilija nisu ni tekućina, ni čvrsta tvar, niti plin.

Kada su izložili molekule vode pritisku između kristala, proučavali su njezino agregatno stanje, te su ustanovili da se radi o potpuno novom,  kvantnom stanju, jer su molekule započele iskazivati neka svojstva koja klasična fizika ne dopušta, poput tuneliranja, kvantnomehaničke pojave svladavanja prepreke od strane elementarne čestice.

Molekule vode su između heksagonalnih kristala berilija bile tako jako kompresirane da je izostao standardni molekularni ustroj, pa su se počele kretati kroz barijere na atomskoj razini, što jedino objašnjava kvantna mehanika.

To kvantno ponašanje je slično onome za što znanstvenici vjeruju da se događa unutar kamenja, zemlje i staničnih zidova, a ovo bi otkriće moglo dovesti do boljeg saznanja o tome kako se voda kreće kroz uske prostore poput staničnih zidova i ugljičnih nanocijevi, jer se očito pod pritiskom događaju neke velike stvari.

Izvor: ORNL