Objavljeno: 26.09.2014. 10:07

Studija

Voda na Zemlji je starija od Sunca

Nova studija sugerira da voda na Zemlji nije došla tijekom kemijskih procesa tijekom rađanja Sunca.

Voda na Zemlji je starija od Sunca

Ovo je ilustracija pojave vode u Sunčevom sustavu od vremena prije rođenja Sunca, pa sve do nastanka planeta. Photo Credit: Bill Saxton, NSF/AUI/NRAO

Obzirom da je voda jedan od ključnih sastojaka potrebnih za život na Zemlji, mnoge znanstvenike zanima kako se našla ovdje. Prema jednoj teoriji, voda u Sunčevom sustavu je nastala u okviru kemijskih procesa nakon rođenja Sunca. Ako je to istina, to bi sugeriralo da se voda može pronaći samo u blizini određenih vrsta zvijezda koje su se formirale na određeni način.

Nova studija koju je provela grupa znanstvenika pod vodstvom Conela Alexandera s Instituta znanosti Carnegie, ukazuje da je barem dio vode na Zemlji postojao prije nego što se Sunce rodilo, a ona je pristigla iz međuzvjezdanog prostora.

Znanstvenici su do tog zaključka došli proučavajući relativnu zastupljenost vodika i deuterija. Deuterij je nešto poput "težeg brata" vodika. Oba atoma imaju jedan proton u svojoj jezgri, no deuterij sadrži dodatni neutron, te se formira isključivo u određenim uvjetima. U međuzvjezdanom prostoru vodeni led sadrži velike količine deuterija, obzirom na niske temperature i ionizirajuće zračenje. Voda na Zemlji sadrži također nešto deuterija, no u vrlo malim količinama, do 30 puta manjim nego "interstelarna voda".

Voda

Znanstvenici su koristili matematičke modele kako bi virtualno reproducirali protoplanetarni disk mladog Sunčevog sustava i oblak oko novorođenog Sunca.

Otkrili su da prema temperaturi i uvjetima zračenja koji su tada postojali, nije bilo moguće da mladi Sunčev sustav kreira tolike razine vodika i deuterija kakve znanstvenici istražuju u oceanima na Zemlji i na kometima.

Obzirom na to, znanstvenici procjenjuju da je između 7 i 50 posto vode na Zemlji stiglo iz međuzvjezdanog medija u kojem se rodio naš Sunčev sustav.

Obzirom da su se drugi Sunčevi sustavi također formirali u istom mediju, ova otkrića sugeriraju da podrijetlo vode na Zemlji nije jedinstveno, pa ova važna supstanca koja podržava život, može biti uobičajena na egzoplanetima u galaksiji.

Izvor: EurekAlert