Objavljeno: 15.09.2011. 15:57

Clean Energy Project

Vaše računalo može pomoći u razvoju zdrave energije

Ako želite sudjelovati u znanstvenom razvoju sunčeve energije, posudite svoje računalo Alanu Aspuru-Guziku kad ga ne koristite.

Vaše računalo može pomoći u razvoju zdrave energije

Alan Aspuru-Guzik i njegov tim projekta Harvard Clean Energy, koriste veliku mrežu računala u potrazi za organskom molekulom koja će omogućiti otkriće efikasnije sunčeve ćelije.
Projekt funkcionira na sličan način kao nekoć popularna mreža SETI@Home koja traži radio signale vanzemaljaca iz uzoraka svemirskih šumova, koristeći računala korisnika uključenih u nju.
U ovom slučaju, umjesto potrage za alienima, računala povezana u svjetsku mrežu združeno analiziraju znanstvene podatke milijuna molekula i među njima traže najbolje organske poluvodiče, za što bi inače trebala snažna i skupa super računala, kakva si znanstvenici ne mogu priuštiti.

Clean Energy projekt se ovim bavi već dulje od dvije godine i do sada je analizirano više od 2 milijuna molekula, a nedavno su na taj način otkrili jednu koja pokazuje do sada najbolja svojstva poluvodiča, što je pravi konkretni rezultat, za razliku od SETI-ja koji nikada nije uspio uloviti neku vanzemaljsku radio poruku.
Znanstvenici navode kako će do kraja 2012. analizirati više od 3,5 milijuna molekula, a ukoliko im želite pomoći u tome, s ovog linka preuzmite Clean Energy Project screensaver, koji će im omogućiti posudbu vašeg računala u trenucima kada na njemu ne radite. Tijekom instalacije bit će vam ponuđena mogućnost da na isti način sudjelujete i u drugim njihovim projektima, uključujući potragu za lijekom protiv raka i AIDS-a.