Objavljeno: 20.11.2019. 15:08

Penn State University

VIDEO: Znanstvenici napravili ultrasklisku WC školjku

Ideja je da se poboljšaju čistoća i higijena te uštedi voda za ispiranje.

VIDEO: Znanstvenici napravili ultrasklisku WC školjku

Znanstvenici Sveučilišta Penn State otkrili su da voda koja se u čitavom svijetu utroši svaki dan za ispiranje WC školjki predstavlja količinu 6 puta veću od čitave potrošnje vode u Africi. Iz tog razloga odlučili su razviti ultra skliski pokrov za školjke koji bi trebao znatno smanjiti potrošnju vode širom svijeta i to za čak 90 posto

Osim uštede vode, WC školjke s tim pokrovom bi ujedno trebale spriječiti rast bakterija i smanjiti neugodne mirise.

Pokrov se sastoji od dva premaza sprejevima koji se nanose na običnu keramičku školjku. Prvi sprej od molekularno cijepljenih polimera stvara molekule koje izgledaju poput malih dlačica, promjera 1.000.000 puta tanjih od ljudskih vlasi. Taj sloj stvara izuzetno glatku hidrofobnu površinu, dok drugi sprej nanosi tanak sloj maziva oko tih nanoskopskih "dlačica" kako bi stvorio super klizavu površinu. Novi pokrov su potom testirali u laboratoriju, tako da su na tretiranu keramiku ispustili umjetnu fekalnu tvar, koja bi s njega glatko kliznula bez da se išta zalijepilo, kao što možete vidjeti u ovom videu.

Znanstvenici kažu da bi se ovaj dvokomponentni pokrov trebao nanositi nakon svakih 500 ispiranja WC školjke i sada im je u planu da tu tehnologiju dovedu na tržište. Usudili bismo se reći da je ovo doista revolucionarna, praktična i izrazito korisna tehnologija.