Objavljeno: 25.09.2021. 13:34

Singapore University

VIDEO: Traženje zagađenja u vodi pametnim telefonom

Kamera telefona može poslužiti za kontrolu pitke vode praćenjem brzine plivanja papučica.

VIDEO: Traženje zagađenja u vodi pametnim telefonom

U zemljama trećeg svijeta u kojima je pitka voda bogatstvo, jako je važno ustanoviti je li ta životna tekućina zdrava za piće, no u tim krajevima obično nedostaju laboratoriji koji bi testirali njezinu kakvoću.

Znanstvenici Sveučilišta u Singapuru za tehnologiju i dizajn, razvili su sustav koji se temelji na gledanju vode kamerom pametnog telefona koja prati kretanje sićušnih mikroorganizama, papučica.

Istraživači pod vodstvom profesora Javiera Fernandeza promatrali su jednostanične organizme, papučice, kojih ima u mnogim vodenim tokovima diljem svijeta. Istraživači su u početku zabilježili prosječnu brzinu plivanja tih organizama u čistoj vodi, a zatim su primijetili koliko se ta brzina smanjila uvođenjem različitih koncentracija zagađivača, poput teških metala i antibiotika.

Kad su znanstvenici nakon toga mjerili brzinu plivanja papučica u uzorcima vode koristeći jednostavan nastavak za mikroskop na kameri pametnog telefona, uz pomoć algoritma za praćenje objekata, otkrili su da mogu točno odrediti koliko je voda zagađena, na temelju toga koliko su sporije mikroorganizmi u njoj plivali.

Na primjer, čak i kad su teški metali bili prisutni u koncentracijama koje se smatraju polovicom onoga što je sigurno za konzumirati ljudima, brzina plivanja papučica smanjila se za pola, kao što možete vidjeti u ovom videu.

"Uzimanje uzorka vode i mjerenje brzine papučice može se koristiti kao jednostavna metoda za procjenu pitkosti vode bez potrebe za posebnom opremom ili kemikalijama", kaže Fernandez. "Obično bi vam za svaki zagađivač bio potreban drugačiji test, ali plivanje papučice je kompletno mjerenje."

Znanstvenici kažu da ovom metodom mogu ustanoviti kakvoću pitke vode kroz samo nekoliko minuta.

Istraživanje je opisano u članku koji je nedavno objavljen u časopisu Scientific Reports i možete ga pronaći na ovoj poveznici.