Objavljeno: 10.10.2016. 14:08

Sveučilište Stanford

VIDEO: Smartfon mikroskop za igre s mikrobima

Zahvaljujući Stanfordovom bioinženjeru mikrobi se pretvaraju u nogometaše i likove iz Pac-Mana.

VIDEO: Smartfon mikroskop za igre s mikrobima

Stanfordov bioinženjer Ingmar Riedel-Kruse izradio je sustav koji studentima omogućuje igrivu interakciju s mikroorganizmima pod nazivom Euglena (zeleni bičaš). Za promatranje i igranje s mikrobima koristi se smartfon mikroskop i dijelovi izrađeni 3D printerom, a među igrama se nalaze specijalne inačice Pac-Mana i nogometa.

Upravljanje mikrobima se obavlja pomoću svjetla, obzirom da Eugelene reagiraju na njega, pa 4 LED-ice kojima upravljate joystickom mogu utjecati na smjerove u koje želite slati ove sićušne praživotinje.

"Igrači" mogu odabrati svaku pojedinačnu stanicu koju žele pratiti, te gledati sliku realnom vremenu, a sastavljanje sustava je vrlo jednostavno kao što možete vidjeti u ovom videu

U opisu projekta objavljenog u publikaciji PLOS One, Riedel-Kruse kaže da je igraća biokonzola dizajnirana kako bi predstavljala lako dostupan i jeftin edukacijski sustav za koji nećete morati platiti više od 100 dolara (684 kn), a ako imate pristup 3D printeru, onda će vas koštati još manje, odnosno samo 60 dolara (410 kn).

u nogometu dobivate bodove kada mikrob provedete kroz vratnice "gola", a u  Pac-Manu morate voditi Eugene labirintom kako bi skupljale točkice, kao što možete vidjeti u ovom videu.

Znanstvenici Stanforda sada namjeravaju poboljšati dizajn sustava i dobiti o njemu „feedback“ profesora i studenata, te se nadaju da bi se na tržištu mogao naći unutar jedne godine.