Objavljeno: 10.02.2016. 13:15

CMU

VIDEO: Robot za brza medicinska otkrića

Znanstvenici razvijaju robotizirani sustav koji će znatno unaprijediti izvođenje eksperimenata.

VIDEO: Robot za brza medicinska otkrića

U današnjim medicinskim istraživanjima vezanim uz razvoj novih lijekova, znanstvenicima je najteže izabrati koje će eksperimente provoditi, obzirom na veliki broj mogućih kombinacija slaganja supstanci.

Robotizirani sustav koji su razvili znanstvenici Sveučilišta Carnegie Mellon (CMU), mogao bi to znatno unaprijediti, te istraživanja učiniti jeftinijim, bržim i učinkovitijim.

Najveći dio vremena tijekom istraživanja novih lijekova gubi se u laboratorijskim testovima koji služe za proučavanje učinaka lijekova na targetirane proteine. Obzirom da se, kao što smo rekli, znanstvenicima nudi bezbroj kombinacija, najteže je odlučiti koji će se testovi izabrati za provođenje, a tu sada uskače robotizirani sustav tima Armaghana Naika.

Znanstvenici su za svoje istraživanje koristili 96 lijekova i 96 stanica, što donosi mogućnost izvođenja čak 9.216 eksperimenata.

Tada su u igru uključili svoj specijalni algoritam koji posjeduje AI koji se temelji na sustavu "dubokog učenja". Algoritam je vrlo brzo donio odluke o eksperimentima koje se najviše isplati provesti, a nakon toga je prema rezultatima testiranja mogao odlučiti koji će se idući eksperimenti provoditi. Eksperimente su potom provodili automatizirani mikroskopi i roboti koji su u stanju rukovati tekućim supstancama.

Na kraju ove studije, stroj je proveo 2.697 od mogućih 9.216 eksperimenata nakon 30 seansi.

Znanstvenici kažu da je algoritam s 92 posto uspješnosti mogao ustanoviti kako je 96 lijekova utjecalo na 96 proteina, pri čemu je proveo samo 29 posto eksperimenata od gotovo 10.000 mogućih.

U ovom videu možete vidjeti testove koje je AI odabirao tijekom ciklusa istraživanja.

Izvor: CMU