Objavljeno: 08.07.2016. 14:43

Harvard

VIDEO: Robot raža na pogon srca štakora

Znanstvenici proizveli biorobota koji sadrži genetski modificirane stanica srčanog tkiva štakora.

VIDEO: Robot raža na pogon srca štakora

Svijet kiborga i biorobota sada je obogaćen novim neobičnim robotom kojeg su proizveli znanstvenici Harvarda.

Njihov "živi" robot izgleda, savija se i pliva poput sićušne raže, te se sastoji od kombinacije umjetnih dijelova i pravih bioloških životinjskih stanica.

Raža-robot posjeduje četiri sloja od kojih je sastavljena, silikonski supstrat koji predstavlja njezino tijelo, skeletni sustav napravljen od zlatne žice, drugog sloja silikona koji služi kao izolator, te 200.000 genetski modificiranih stanica mišićnog tkiva štakora.

Te stanice su dizajnirane kako bi stvarale kontrakcije kada se izlože određenim valnim dužinama svjetlosti, što dovodi do toga da robot pliva poput pravog uzora iz prirode, kao što možete vidjeti u ovom videu.

Biorobot uz to posjeduje i specijalnu sposobnost, a to je da može automatski slijediti izvor svjetlosti tijekom plivanja kroz tekućinu bogatu nutrijentima koje održavaju stanice na životu i omogućuju daljinsko upravljanje.

U sadašnjem obliku biobot nije u stanju preživjeti izvan laboratorija, jer čak i u slučaju da mu ne treba specijalna hranjiva tekućina, njegove žive stanice nemaju imunološki sustav, pa bi ih trenutno napale bakterije ili gljivični patogeni. Bez obzira na to, znanstvenici vjeruju da će ovo istraživanje dovesti do novih eksperimenata koji bi u konačnici između ostaloga mogli dovesti do srca proizvedenog genetskim inženjeringom.

Izvor: Science AAAS