Objavljeno: 26.12.2014. 11:23

Sveučilište Nottingham

VIDEO: Najmanje božićno drvce od samo 42 atoma

Profesor fizike je prikazao kako Douglas Adamsov broj 42 može biti konačan odgovor i na nanometarskoj skali.

VIDEO: Najmanje božićno drvce od samo 42 atoma

Philip Moriarty, profesor fizike na Školi fizike i astronomije Sveučilišta Nottingham, na zanimljivom popularnoznanstvenom YouTube kanalu Sixty Symbols, objavio je svoju vrstu čestitke za Božić, u kojoj opisuje način na koji su on i njegovi kolege uspjeli izraditi najmanje božićno drvce na svijetu, sastavljeno od samo 42 individualna atoma.

Profesor kaže kako je najveće polje njegovog znanstvenog interesa upravo na nanometarskoj skali, gdje se prvenstveno fokusira na manipulacije pojedinačnim atomima i molekulama.

Valja naglasiti da Moriarty brojku od 42 atoma nije slučajno izabrao, jer će se svi koji su čitali Adamsov "Vodič za autostopere kroz galaksiju" sjetiti da je 42 "konačni odgovor na pitanje života, svemira i svega ostaloga".

Profesor kaže kako je za izradu ovog drvca morao "samo" kalibrirati stroj za nanolitografiju koji je u stanju postavljati atome vodika na podlogu od silicija korištenjem elektronskog pulsa, a sve ostalo je po njemu bilo vrlo jednostavno.

"Sve što trebate učiniti je namjestiti uzorak (pattern), a stroj će napraviti sve ostalo", kaže Moriarty.

Također valja naglasiti da je mogao bez problema napraviti još manje božićno drvce, ali onda u igri ne bi bio broj 42 koji ga je inspirirao u ovom znanstvenom eksperimentu.

Izvor: Sixty Symbols [YouTube]