Objavljeno: 18.04.2014. 11:19

SRI

VIDEO: Mikroroboti na magnetski pogon

Znanstvenici i inženjeri SRI Internationala demonstriraju inovacije u mikrorobotima.

VIDEO: Mikroroboti na magnetski pogon

U posljednje vrijeme roboti se najčešće razvijaju u dva smjera. Dio znanstvenika i inženjera želi stvoriti velike snažne strojeve za teške poslove i rad u opasnim sredinama, dok drugi razvijaju sićušne nanobote i mikrobotove, koji će biti u stanju obavljati svoje poslove u raznim tipovima "mikro sredina", pa svoju primjenu nalaze u medicini, ali i u izradi mikromehaničkih komponenti i uređaja.

Znanstvenici neprofitne nezavisne istraživačke organizacije SRI International, objavili su ovaj video dolje u kojem demonstriraju upravljanje sićušnim robotima pomoću magnetizma, što im omogućuje brzo kretanje u svim smjerovima, kao i djelovanje u velikim grupama.

Obzirom da se upravljanje izvodi magnetizmom, ne postoji potreba da mikroroboti posjeduju vlastiti izvor energije, što znanstvenicima omogućuje da ih naprave doista sićušnima.

Kako bi omogućili da roboti izvode točno određene radnje i individualne koje se od njih traže, znanstvenici su kreirali posebne podloge, koristeći printane sklopove koji omogućuju precizno lokalno upravljanje magnetizmom na toj mikrorazini. Tom metodom, robotima se mogu zadati potpuno različite zadaće, bez obzira na to što se jedan od drugog nalaze na vrlo bliskoj udaljenosti.

Kako bi demonstrirao preciznost upravljanja, SRI je robote osposobio za gradnju malih struktura u laboratoriju.

Znanstvenici vjeruju kako će ovo dovesti do stvaranja "mikro tvornica" koje će proizvoditi elektroniku, no moći će se koristiti i za mnoge druge potrebe koje se tek istražuju.

Izvor: SRI