Objavljeno: 26.10.2017. 16:42

RoboBee

VIDEO: Mikrorobot zaranja u vodu i uzlijeće iz nje

Znanstvenici vjeruju da će ovakvi mikroroboti biti idealni za misije nadzora i spašavanja.

VIDEO: Mikrorobot zaranja u vodu i uzlijeće iz nje

Znanstvenici Harvardovog Wyss instituta i Škole inženjerstva John A. Paulson, nadogradili su svojeg RoboBee robota-insekta s mogućnošću letenja, zaranjanja u vodu, izranjanja iz nje te povratka u zrak što vam možda ne djeluje kao nešto posebno, no radi se o robotu veličine od samo 2 cm i težine jedne petine novčića od 5 lipa.

Znanstvenici kažu da je za robota takve veličine kao da plivamo kroz melasu, dok je njegovo probijanje površine vode isto kao da probijamo zid glavom.

Kako bi mu to omogućili, znanstvenici su robotu dizajnirali mehaniku korištenjem virtualnih modela i eksperimentalnih podataka, pa su otkrili da je lepet krila frekvencijom između 220 i 300 herca idealan za zračno putovanje, dok je između 9 i 13 herca taman za održavanje savršene brzine u vodi.

Nakon toga su razvili sustav koji omogućuje robotu izron, probijanje površine vode i uzlet. Robot prikuplja vodu u posebnu komoru dok izlazi ka površini. Elektrolitička pločica u komori konvertira vodu u HHO plin ili 2HO plin (eng. oxyhydrogen) koji stvara dovoljni potisak da robot iskoči na površinu. Nakon toga se stvara iskra koja pali plin i pretvara ga u gorivo koje omogućuje robotu povratak u zrak, kao što možete vidjeti u ovom videu

Znanstvenici vjeruju da će se ovakvi roboti u budućnosti koristiti za misije nadzora i spasilačke operacije, jer će biti u stanju dolaziti na mjesta nesreća kroz vodu, zrak i provlačiti se kroz male pukotine. Ako ste gledali jednu epizodu serije Black Mirror u kojoj umjetne pčele umjesto oprašivanja cvijeća počinju činiti ružne stvari, možete si zamisliti i nešto mračnije mogućnosti primjene.

Ključne riječi Robot Harvard Wyss Institute RoboBee