• Sci Tech
  • VIDEO: Magnetski sprej pretvara tablete u pokretne robote
Objavljeno: 29.11.2020. 10:51

M-spray

VIDEO: Magnetski sprej pretvara tablete u pokretne robote

Znanstvenici razvili sprej koji objekte može pretvarati u robote kojima se upravlja magnetskim poljem.

VIDEO: Magnetski sprej pretvara tablete u pokretne robote

Znanstvenici sveučilišta City University iz Hong Konga, razvili su novi magnetski sprej pod nazivom M-spray, izrađen od polivinilnog alkohola, glutena i čestica željeza, koji može omogućiti kretanje objektima na koje se nanosi i njihovo upravljanje pomoću magneta.

Ova inovacija bi posebno mogla biti korisna za razne biomedicinske potrebe, uključujući navođenje katetera kroz tanke krvne žile i dostavu lijekova na točno određena mjesta u tijelu.

Znanstvenici su M-spray in-vivo testirali na tabletama kojima je magnetski pokrov omogućio kretanje i upravljanje pomoću magneta unutar želuca zeca, kao što možete vidjeti u ovom videu.

Jedna od važnih značajki spreja je što je biokompatibilan i biorazgradiv, što znači da će se sam razgraditi i izaći iz tijela nakon što obavi svoju funkciji dostave lijeka ili provođenja katetera, bez stvaranja ikakvih negativnih nuspojava po organizam čovjeka.

Tijekom testiranja znanstvenici su M-spray koristili za pokretanja robota veličine insekata od nekoliko milimetara, pa sve do sićušnih objekata poput tableta.

Film koji nastane nakon tretiranja objekta sprejem tanji je od četvrtine jednog milimetra, pa znanstvenici kažu da su uspjeli održati oblik i veličinu originalnih objekata. Između ostaloga, primjenjivali su ga na vlaknima pamuka, tankim plastičnim cjevčicama i trakama, koje su postale mekani roboti koji mogu puzati, hodati i kotrljati se uz pomoć magnetskog polja.

Pored svega toga, kretanje se može reprogramirati prema potrebama vlaženjem čvrstog pokrova koji se potom pretvara u supstancu nalik na ljepilo. Nakon toga dodavanjem snažnog magnetskog polja, magnetizirane čestice unutar pokrova mogu biti redistribuirane i "preustrojene", čime se mijenja način na koji robot reagira na magnetsko polje.

Usim u biomedicinskim potrebama, znanstvenici ovo vide primjenjivim i za korištenje u tehnologiji, uključujući pokretne senzore i uređaje namijenjene izvođenju raznih zadaća u malim uskim prostorima.

Znanstveni rad je objavljen u časopisu Science Robotics i možete ga pronaći na ovoj poveznici.