Objavljeno: 28.08.2021. 10:40

NASA

VIDEO: JWST prošao finalnu fazu testiranja

NASA-in James Webb Space Telescope je dovršio testiranje i spreman je za lansiranje u svemir.

VIDEO: JWST prošao finalnu fazu testiranja

Kako se čini, NASA-in novi svemirski teleskop James Webb Space Telescope (JWST), biti će lansiran u svemir u listopadu ove godine, jer su znanstvenici i inženjeri uspješno odradili finalne testove i sada se pripremaju poslati ga na lansirnu rampu.

Mada je prvi plan bio da se nađe u svemiru još 2007. godine, NASA je odlučila drastično promijeniti njegov dizajn s idejom da ga lansira između 2015. i 2018. godine, no ti su se termini kasnije pomicali na 2019., 2020. i naposlijetku 2021. godinu, pri čemu je veliku ulogu za posljednja dva odgađanja imala i pandemija COVID-19 koronavirusa koji se uvukao među djelatnike NASA-e.

Sada je NASA JWST-u napokon dala zeleno svjetlo za lansiranje, kako bi se u listopadu ove godine mogao poslati ka takozvanoj Legrangovoj točki udaljenoj gotovo 1,6 milijuna kilometara od Zemlje, a kako su protekli finalni testovi možete vidjeti u ovom timelapse videu.

Kada stigne na svoju destinaciju, JWST će skenirati svemir infracrvenim sustavom tijekom razdoblja od najmanje jednog desetljeća, kako bi nam pružio dublji uvid u svemir i njegovu davnu prošlost. Između ostaloga će proučavati najstarije izvore svjetlosti u svemiru i malo bolje baciti pogled na egzoplanete, pa možda otkrije i prve dokaze života izvan Zemlje i Sunčevog sustava.

Ključne riječi NASA svemir Teleskop JWST