Objavljeno: 17.09.2016. 13:33

Optički defibrilator

VIDEO: Defibirilacija srca svjetlosnim pulsom

Za reaktiviranje srca više se neće morati koristiti elektrošokovi pomoću klasičnog defibrilatora.

VIDEO: Defibirilacija srca svjetlosnim pulsom

Defibrilacija je primjena blagih i kontroliranih elektro-šokova na predjelu grudi ili direktno na srcu kako bi se reaktivirao ili normalizirao njegov rad. Uređaji koji to omogućuju nazivaju se defibrilatori, a funkcioniraju pomoću udara istosmjerne električne struje čime doista spašavaju mnoge živote, ali mogu oštetiti srčano tkivo.

Znanstvenici Sveučilišta John Hopkins i njihovi kolege sa Sveučilišta u Bonnu misle da se za povratak normalnog srčanog ritma više neće morati koristiti strujni udari, jer se defibrilacija može na jednako učinkoviti način obaviti znatno manje invazivnom metodom, odnosno pulsovima svjetla. Metoda je već uspješno testirana na životinjama, pa bismo jednog dana  u hitnoj službi mogli vidjeti prve optičke defibrilatore.

Znanstvenici kažu da se njihova tehnika temelji na optogenetici, gdje se proteini osjetljivi na svjetlo spajaju sa živim tkivom. Kada svjetlost obasja te proteine, oni mogu modificirati električne aktivnosti unutar vaših stanica.

Znanstvenici Sveučilišta u Bonnu ovu su tehniku testirali na srcima miševa čije su stanice bile genetski modificirane kako bi stvarale proteine koji se mogu pobuđivati svjetlom. Znanstvenici kažu kako su bili dovoljni svjetlosni pulsovi u trajanju od samo jedne sekunde da se u potpunosti povrati normalan srčani ritam.

Nakon toga njihovi kolege s John Hopkinsa su dizajnirali simulaciju ljudskog srca, te su otkrili da plavo svjetlo koje su koristili Nijemci nije dovoljno jako za ljudsko srčano tkivo. Stoga oni smatraju da će crveno svjetlo s većim valnim dužinama biti znatno učinkovitije, barem sudeći prema njihovoj računalnoj simulaciji, kao što možete vidjeti u ovom videu.

Optički defibrilatori nažalost neće stići tako brzo u primjenu jer je potrebno proći između 5 i 10 godina dok ne budu spremni za korištenje na ljudskim pacijentima. A do tada tko živ, tko mrtav, a tko defibriliran.