Objavljeno: 15.11.2022. 15:35

Duke University

VIDEO: 3D mikroskop prati virus u stvarnom vremenu

Istraživači su razvili novu tehniku ​​snimanja koja može pratiti viruse prije nego što zaraze stanice.

VIDEO: 3D mikroskop prati virus u stvarnom vremenu

Znanstvenici sa Sveučilišta Duke napravili su video u stvarnom vremenu koji bilježi bjesomučne pokrete jednog virusa dok pokušava zaraziti stanicu.

Da bi se umnožili, virusi moraju ući u stanice, ali ostaje nejasno kako to točno čine. To je zato što ih je teško zamisliti prije nego što uđu te stoga što se  u tom okruženju kreću mnogo brže i relativno su maleni u usporedbi sa stanicama koje inficiraju.

"Zato je ovo tako težak problem za proučavanje", rekla je Courtney Johnson, autorica studije. "To je kao da pokušavate fotografirati osobu koja stoji ispred nebodera. Ne možete dobiti cijeli neboder i vidjeti detalje osobe ispred njega na jednoj slici."

Za novu studiju, Dukeovi istraživači razvili su novu tehniku ​​snimanja koju su nazvali 3D praćenje i slikovna mikroskopija (3D-TrIm). Djeluje tako da u biti kombinira dva mikroskopa u jedan.

Prvi koristi laser za precizno određivanje položaja virusa tisuće puta u sekundi. Virus postaje vidljiv zahvaljujući fluorescentnoj naljepnici pričvršćenoj na njega, koju laser pobuđuje da zasja kako bi se mogao vidjeti mikroskopom.

Drugi mikroskop snima trodimenzionalne slike većih stanica oko sebe, stvarajući 3D video u stvarnom vremenu kretanja virusa dok traži ulaz.

Primjer toga možete vidjeti u ovom videu.

Praćen tijekom dvije i pol minute, virus je vidljiv kao mala crvena točka koja kruži okolo, dok ljubičaste linije pokazuju njegov prošli put. Zelena brda koja ga okružuju zapravo su ljudske crijevne stanice.

Tim kaže da bi ova tehnika mogla pomoći u otkrivanju više misterija o tome kako virusi inficiraju stanice. Ali prije toga, potrebno je napraviti poboljšanja, kao što je pronalaženje načina da virusi duže svijetle.

Istraživanje objavljeno u časopisu Nature Methods možete pronaći na ovoj poveznici.