Objavljeno: 12.01.2016. 10:07

Universite de Namur

Upravljanje gravitacijom postaje stvarnost

Belgijski znanstvenik predlaže realizaciju eksperimenta koji bi mogao direktno testirati Einsteinovu teoriju relativnosti.

Upravljanje gravitacijom postaje stvarnost

Stvaranje i detektiranje gravitacijskih polja korištenjem magnetskih polja, upravljanje njima, proučavanje, te korištenje za stvaranje novih tehnologija, stvari su koje su donedavno bile rezervirane za znanstvenu fantastiku.

Profesor André Füzfa (slika gore) s belgijskog Sveučilišta Namur, objavio je znanstveni rad u kojem predlaže realizaciju praktičnog eksperimenta koji bi mogao transformirati fiziku i prodrmati Einsteinovu teoriju relativnosti.

Do sada su znanstvenici mogli proučavati gravitacijska polja isključivo pasivno, na taj način što su nastojali promatrati i pokušati objasniti postojeća gravitacijska polja koja stvaraju velike inertne mase poput zvijezda i Zemlje, bez ikakve mogućnosti da ih mijenjaju, kao što recimo mogu činiti na primjer s magnetskim poljima.

Profesoru Füzfi je to stvaralo frustraciju koja ga je natjerala na razradu novog revolucionarnog pristupa, kreiranja gravitacijskih polja pomoću lagano upravljivih magnetskih polja i proučavanja načina na koji ta magnetska polja mogu zakrivljavati prostorvrijeme.

U svojem radu, Füzfa pomoću matematičkog dokaza predlaže izradu uređaja koji će moći kreirati gravitacijska polja koja se mogu detektirati. Taj se uređaj temelji na supraprovodnim elektromagnetima i oslanja na tehnologije koje se rutinski koriste u CERN-u ili ITER reaktoru.

Valja naglasiti da bi taj eksperiment zahtijevao ogromne resurse, no kada bi bio realiziran, mogao bi doista testirati Einstenovu teoriju opće relativnosti. Ukoliko bi bio uspješan, mogao bi načiniti veliki korak u naprijed za čitavu fiziku, jer bi pružio mogućnost stvaranja, detektiranja i konačno upravljanja gravitacijskim poljima.

Ljudi bi potom mogli stvarati gravitacijske interakcije na isti način kao u slučaju druge tri fundamentalne interakcije (elektromagnetske, te jake i slabe nuklearne sile), što bi promaknulo gravitaciju u novu eksperimantalnu i industrijsku eru čovječanstva.

Do sada je znanstveni napredak poput ovog predstavljao isključivo san mnogih znanstvenika i pisaca znanstvene fantastike, no mogao bi inicirati potpuno nove tehnologije na raznim poljima, pa Füzfa navodi mogućnost primjene u telekomunikacijama. "Zamislite da možete razgovarati mobitelom s osobama s druge strane Zemlje bez korištenja satelita ili zemaljskih repetitora", ističe Füzfa.

Čitav znanstveni rad pod nazivom "Kako vodljive petlje i solenoidi zakrivljuju prostorvrijeme", kojim znanstvenici matematikom dokazuju mogućnost stvaranja umjetnih gravitacijskih polja, možete preuzeti u PDF-u na ovoj poveznici.

Izvor: Sveučilište Namur