Objavljeno: 12.02.2013. 13:02

Bioračunala

Umjetni biološki sklopovi pamte svoju povijest

Znanstvenici proizveli umjetne biološke sklopove koji istovremeno kombiniraju memoriju i logiku.

Umjetni biološki sklopovi pamte svoju povijest

Inženjeri MIT-a proizveli su genetske sklopove u bakterijskim stanica koje mogu izvoditi logičke funkcije, ali također i pamtiti rezultate, što je "ukodirano" u DNA stanicama i pohranjeno tucetima generacija.

Sklopovi koje znanstvenici opisuju u znanstvenom radu objavljenom u publikaciji Nature Biotechnology, mogli bi se koristiti kao dugoročni vremenski senzori, kontrolni uređaji za bioproizvodnju, ili za programiranje matičnih stanica da se pretvaraju u druge vrste stanica.

"Gotovo sav prijašnji rad u sintetskoj biologiji je bio fokusiran na logičke komponente ili memorijske module koji samo enkoidiraju memoriju. Mi smatramo da će kompleksno računalstvo kombinirati logiku i memoriju, pa smo stoga naša istraživanja smjestili u taj okvir", kaže Timothy Lu, profesor asistent električnog inženjerstva, računalnih znanosti i biološkog inženjerstva, te stariji autor ovog istraživanja.

Sustav koji su otkrili znanstvenici rekombinira enzime kako bi mijenjali DNA sekvence koje rade kao logička vrata, te su proizveli stanični sklop koji imitira svojeg silicijskog rođaka, dok također posjeduje i ugrađenu memoriju. Obzirom da aktivacija logičkih vrata stvara stalne promjene u DNA sekvenci, svaka akcija ostaje pohranjena do 90 generacija.

Mada znanstvenici još ne navode nikakve planove o praktičnom korištenju, ovaj projekt uvećava mogućnost dolaska procesora koji će moći preskočiti tradicionalni memorijski "cache", jer će informacije pohranjivati u "genetsko stablo".

Izvor: MIT