Objavljeno: 13.12.2011. 23:30

CERN

U eksperimentima pronađen Higgsov bozon

Tragovi misteriozne čestice Higgsova bozona, koja drugim česticama daje masu, zabilježeni su u dva ključna eksperimenta Velikoga hadronskog sudarača.

U eksperimentima pronađen Higgsov bozon

Iako za takve tvrdnje zasad nema konačne potvrde, najave su donijele veliku napetost u znanstvenoj zajednici, koja je s nestrpljenjem čekala rezultate eksperimenata.

Stručnjaci su vjerovali da će istraživanja donijeti barem indicije o tome postoji li Higgsov bozon ili ne, a ta su se očekivanja sada ispunila.

CERN-ovi su fizičari objasnili da su oba ključna eksperimenta, CMS i ATLAS, otkrili tragove bozona na istoj masi.

Otkriće Higgsa bilo bi jedno od najvećih znanstvenih ostvarenja u posljednjih 100 godina i ključno za razumijevanje prirode svemira, njegova nastanka i razvoja.

Riječ je o građevnom bloku svemira i važnoj komponenti koja nedostaje u standardnom modelu fizike u kojem se opisuje djelovanje elementarnih čestica i sila prirode.

Ključne riječi svemir LHC CERN znanost Higgsov bozon