Objavljeno: 07.06.2011. 13:12

Imagine Mars

Studenti i učenici pomažu NASA-i

Projekt Imagine Mars omogućava maštanje i dizajniranje naseobina na Marsu.

Studenti i učenici pomažu NASA-i

Primjer naseobina na Marsu koje su u obliku pravih 3D modela za potrebe projekta izradili učenici jedne osnovne škole u Houstonu.

NASA od 2002. godine razvija projekt Imagine Mars, koji je u cijelosti posvećen učenicima, studentima, pa čak i djeci iz vrtića, u cilju poticanja njihove kreativnosti u projektima vezanim za buduća istraživanja crvenog planeta.

Od sudionika se traži da zamišljaju i dizajniraju buduće naseobine, socijalni život, kolonizaciju i slične stvari vezane uz razvoj buduće ljudske kolonije na Marsu.

Ove godine projekt je ograničen na točno određeno područje na Marsu pod nazivom Arabia Terra, koje je idealno za gradnju bilo kakvih naseobina, budući je ravne površine poput neke velike doline.

mars_hubble

Arabia Terra je ravno područje na Marsu za koje se pretpostavlja kako sadržava velike količine metana.

Za svaki objekt koji studenti ili učenici žele postaviti na to područje, moraju izraditi mapu i nacrte, te detaljno objasniti namjenu buduće istraživačke stanice, industrijskog kompleksa ili stambenog prostora, prema uputama inženjera i znanstvenika NASA-e.
NASA navodi kako se Imagine Mars uklapa u njihov projekt pod nazivom Based Learning u kojem studenti dobivaju zadaće koje moraju realizirati, no da bi ih uspješno riješili, morat će osim mašte puno toga i naučiti.
Projekt je podijeljen po dobnim uzrastima, a u njemu mogu sudjelovati sve odgojno obrazovne ustanove u SAD.
Osnovna ideja projekta je da pod određenim uvjetima stvore funkcionalnu komunu na Marsu, s time da se svaki specijalizira u određenim područjima. Recimo ako ste student botanike ili agrikulture, dobit ćete zadaću vezanu uz razvoj staklenika i uzgoj biljaka koje bi služile budućim kolonizatorima za prehranu.

u projektu mogu sudjelovati đaci, studenti, pa čak i djeca iz predškolskih ustanova

Sve ideje sudionici će morati vizualizirati pomoću 3D arhitektonskog softvera, kako bi se razvoj njihovog projekata mogao jednostavno pratiti, a projekt traje tijekom ljetnih praznika, nakon čega se svi vraćaju u svoje obrazovne ustanove, obogaćeni velikim iskustvom, znanjem i zadovoljstvom što su bili u prilici dati svoj doprinos budućim svemirskim istraživanjima.
Nema sumnje kako će poneki od njih nakon ove ljetne škole dizajniranja naseobina na Marsu, jednog dana dobiti priliku ozbiljnog rada za NASA-u, dok će NASA od ovih projekata dobiti solidnu bazu zanimljivih koncepata čiji razvoj neće morati plaćati skupim dizajnerskim studijima.
Naravno, u pozadini cijele priče je popularizacija svemirskih istraživanja, kako nove generacije jednog dana ne bi kresale budžete NASA-i, kao što je to učinila Obamima administracija dolaskom na vlast.
Više informacija o projektu Imagine Mars pronađite na službenoj web stranici.

U svakom slučaju, moramo priznati kako je ovo odličan odgojno obrazovni i znanstveno popularizacijski projekt NASA-e, te bismo voljeli vidjeti nešto slično u Hrvatskoj. Umjesto NASA-e mentorstvo ovakvih projekata bi bez ikakvih problema mogla preuzeti naša ugledna sveučilišta, kako se sve ne bi svodilo na entuzijazam udruga i pojedinih profesora u školama.

VIDEO

U ovom video filmu možete vidjeti na koji način NASA potiče učenike i studente obrazovnih ustanova na sudjelovanje u projektu Imagine Mars.