Objavljeno: 09.07.2016. 11:06

Biohibrid

Skakavac kiborg specijaliziran za otkrivanje bombi

Znanstveni tim vjeruje da će ovi kiborzi insekti biti učinkovitiji u detekciji eksploziva od robota.

Skakavac kiborg specijaliziran za otkrivanje bombi

Znanstvenici Sveučilišta u Washingtonu iz St. Louisa (WUSTL), rade na pretvaranju skakavaca u kiborge koji će se moći poslati bilo gdje kako bi njušili eksplozive.

Kako bi postigli da insekti postanu doista učinkoviti u otkrivanju bombi, znanstvenici im ugrađuju više vrsta tehnologija, a iza ovog naoko bizarnog eksperimenta stoji američka mornarica, što znači da se radi o doista ozbiljnom istraživanju, tim više što je vođa ovog projekta Baranidharan Raman od vojske dobio 750.000 dolara za trogodišnji razvoj projekta.

Raman je godinama proučavao način na koji kukci procesiraju mirise, te je otkrio da skakavci mogu prepoznavati specifične mirise, čak i uz prisutnost drugih.

On stoga vjeruje da će mali kiborzi biti učinkovitiji od robota, jer njihove antene posjeduju hrpe prirodnih senzora.

"Zašto ponovno izmišljati kotač? Zašto ne iskoristiti prednosti koje donosi priroda", pita se Raman. "To je naša glavna filozofija. Čak i najsofisticiraniji uređaji za kemijsku detekciju posjeduju veliki broj senzora. S druge strane, ako pogledate antenu insekta na kojoj su locirani njegovi kemijski senzori, tamo se nalaze na tisuće senzora i više vrsta njihovih tipova".

Kako bi pretvorili skakavca u kiborga specijaliziranog za njušenje eksploziva, znanstvenici mu ugrađuju elektrodu u mozak kako bi mu "preoteli" antenu i čitali električne aktivnosti.

Kako bi operateri imali sve podatke koje skakavac prikuplja, znanstvenici razvijaju malu naprtnjaču koja služi za predaju podataka, a pri otkriću eksploziva na prijemniku će se upaliti crvena LED lampica, dok zelena lampica označava da nije namirisana nikakva bomba.

Nakon toga znanstvenici planiraju "tetovirati" krila skakavaca biokompatibilnom svilom koja može pretvarati svjetlo u toplinu. Laser koji će vjerojatno biti instaliran u naprtnjaču, omogućiti će operateru upravljanje insektom. Fokusiranje lasera na lijevo krilo natjerat će ga da se kreće lijevo i obrnuto, što znači da će se skakavcem upravljati daljinski kao dronom.

Raman vjeruje da će prije kraja ove godine testirati prve prototipe sustava, a kroz dvije godine bi mogao doći do prvog učinkovitog "bomb-squad" skakavca.

Izvor: WUSTL