Objavljeno: 27.09.2021. 12:55

Harvard & Samsung

Samsung radi copy paste ljudskog mozga na čip

Južnokorejska korporacija vjeruje da će kopiranjem struktura mozga proizvoditi bolje neuromorfne procesore.

Samsung radi copy paste ljudskog mozga na čip

Znanstvenici i inženjeri Samsunga udružili su se s istraživačima Sveučilišta Harvard na projektu koji nazivaju "Copy and Paste mozga na neuromorfnim čipovima". Točnije rečeno, istraživači rade na neuromorfnoj elektronici koja će se temeljiti na detaljnom kopiranju svih neurona i sinaptičkih veza s ljudskog mozga na 3D neuromorfne procesore.

Taj pristup temelji se na mreži nanoelektroda koja će pratiti velike količine neurona kako bi se snimila sva njihova umreženja i jačine tih veza. Prikupljeni podaci bi se potom ubacivali u 3D mrežu solid-state memorije, bilo da se radi o flash memoriji ili najnovijoj memoriji poput rezistivnog RAM-a.

"Svaka memorijska jedinica imala bi vodljivost koja odražava snagu svake neuronske veze na mapi, a rezultat bi bio učinkovit povratak obrnutom inženjerstvu mozga kakvo su znanstvenici prvotno željeli ostvariti", rekao je Samsung.

Taj bi potez mogao poslužiti kao „prečac“ do sustava umjetne inteligencije koji se ponašaju poput pravog ljudskog mozga, uključujući fleksibilnost za učenje novih koncepata i prilagođavanje promjenjivim uvjetima. Prema istraživačima, mogli bismo jednog dana čak vidjeti i potpuno autonomne kognitivne strojeve i robote.

Za postizanje tog cilja znanstvenicima i inženjerima na putu stoji veliki problem u složenosti. Budući da ljudski mozak ima otprilike 100 milijardi neurona s tisuću puta više sinaptičkih veza, idealan neuromorfni čip trebao bi imati oko 100 bilijuna memorijskih jedinica. Samo to je već očito težak izazov za bilo koju tvrtku, bez da uključuje računalni kod potreban za rad tog virtualnog mozga.

Samsung je ovime možda otškrinuo vrata pravoj samosvjesnoj umjetnoj inteligenciji nalik na ljude, no moglo bi proći dosta vremena prije nego što postane stvarnost.

Čitav znanstveni rad istraživača Samsunga i Harvarda objavljen u časopisu Nature Electronics možete pronaći na ovoj poveznici